időjárás 18°C Csanád, Emil 2022. május 28.
logo

Azok a Gyurcsányék emlegetnek megfigyelést, akik saját politikai céljaikra használták a titkosszolgálatokat

Többségünk kitörölne valamit a közösségi médiás posztjai közül

Forrás: bama.hu
2022.01.21. 11:05 2022.01.21. 15:10
Többségünk kitörölne valamit a közösségi médiás posztjai közül

A legnagyobb arányban (86 százalék) a Z generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül, míg a 35 év felettieknél csak 75 százalék ez az arány – írja a Baranya megyei hírportál, a Bama.

A Kaspersky közzétette egy európai felmérés megállapításait, amelynekben azt vizsgálták, hogy mennyire tudatosak, illetve milyen hozzáállást tanúsítanak a fogyasztók az online adatvédelem és az adataik lábnyoma terén.

A felmérés bemutatja, hogyan különbözik az online adatvédelemről alkotott felfogás országok és generációk szerint: a Z generációsok például meggondolatlanabbak az adataik feletti ellenőrzés tekintetében, ugyanis 

sokan szeretnék, ha véglegesen törölhetnének egy korábbi online posztot.

Az eredményekből egy minden vizsgált országot érintő, általánosan előforduló probléma rajzolódik ki: a válaszadók zöme nincs tisztában vagy bizonytalan abban, hogy mekkora ellenőrzése van a digitális jelenléte felett, vagy hogy mit tehetne, ha kezelni szeretné az online személyiségét.

A tanulmány, amelyben 11 ország több mint 8500 tizenhat évesnél idősebb internethasználója vett részt, komoly tévedéseket talált a válaszadók körében az online identitásuk feletti ellenőrzés vélt szintjét illetően, ugyanis a válaszadók jelentős száma tévesen úgy véli, hogy a közösségi médiás fiókok és posztok véglegesen törölhetők.

Mit nem kellene kedvelni?

Az, hogy milyen posztokat kedvelünk a közösségi médiában, erős hatással lehet a mások általi megítélésünkre. Az európai fogyasztók jellemzően tisztában vannak az online tevékenységeik esetleges következményeivel, és elmondták, hogy egyes témák kockázatosabbak és lázítóbbak bizonyultak másoknál, sőt potenciálisan még a megítélésüket és az álláskilátásaikat is befolyásolták.

A fogyasztók 38 százaléka szerint a fogyatékkal élőket lekicsinylőnek ítélt posztok lehetnek a legkárosabbak valaki álláskilátásaira vagy kapcsolataira nézve. Mindeközben háromból egy válaszadó (34 százalék) azt mondta, hogy a koronavírus-vakcina ellenes posztok megosztása vagy a transzellenes nyelvezet használata (32 százalék) ugyancsak hatással lehet a karrierlehetőségekre.

A teljes cikket ITT érheti el. 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)