időjárás 4°C Aida , Karolina 2023. február 2.
logo

Hogyan legyünk fittek hetvenévesen is?

Forrás: Diéta és Fitnesz
2022.05.14. 14:11 2022.05.14. 14:26
Hogyan legyünk fittek hetvenévesen is?

Húszévesen

Nem könnyű elkezdeni a futást, de ebben az életkorban ez még nem jelenthet gondot. Kezdjük lassú kocogással, majd fokozatosan növeljük a tempót! Naponta végezzünk 20-20 darab fekvőtámaszt, illetve guggolásból felugrást – olvasható a Diéta és Fitnesz cikkében. Három-négy hét után kombinálhatjuk a kettőt, végezzünk négyütemű fekvőtámaszokat.Nőknek négy-öt kilométer futás 30 perc alatt.

Férfiaknak öt kilométer futás 30 perc alatt.

Harmincévesen

Cél a 45 másodperces alsókartámasz. Kezdjük először csak 10-15 másodperccel. Ha már többet bírunk, 15 másodperc után tartsunk szünetet és ismételjük meg háromszor a feladatot. Ezután fokozzuk csak a gyakorlat hosszúságát. Ha ez a feladat nehéz, segítsük hát- és hasizom-erősítő feladatokkal. Rendszeresen eddzünk, hogy elérjük az időt és a távokat. A futást is lassan kezdjük, aztán fokozatosan növeljük a távot.

Nőknek 1,6 km futás 12 perc alatt.

Férfiaknak 1,6 km futás kilenc perc alatt.

Negyvenévesen

Ebben az életkorban nőknek öt-hét térdelő fekvőtámasz ajánlott, férfiaknak 15 normál fekvőtámasz naponta. A férfiak is kezdhetik térdelő fekvőtámasszal, hogy a mell- és a karizmok erősödjenek. De külön súlyzózással is erősíthetjük a kart. A nők vizes flakont vagy könyveket használhatnak súlyzóként az edzéshez. Fontos a stabil, egyenes törzs a fekvőtámaszban. Ne legyen homorú a hát!

A cikk folytatása IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Pexels)

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.