időjárás 14°C Amália 2022. október 7.
logo

Alkoholt és vizet is csak mértékkel fogyasszunk a hosszabb túrákon

Forrás: CsupaSport
2022.09.15. 08:59 2022.09.15. 15:59
Alkoholt és vizet is csak mértékkel fogyasszunk a hosszabb túrákon

Nehéz eldönteni, mennyit igyunk egy-egy keményebb túrán, mindenesetre az egyik legfontosabb szempont: ne boruljon fel a szervezet sóháztartása. Tehát inni kell – de vajon alkoholt is lehet? A CsupaSport cikkéből kiderül.

A hosszabb teljesítménytúrákon minden döntésnek nagy a szerepe, ezért amit csak lehet, érdemes előre megtervezni. Ilyen például a frissítés. Ha csak egy-két literrel többet viszünk magunkkal, mint amennyit felhasználunk, feleslegesen terheljük a hátizsákunkat, de azt is el kell kerülni, hogy a legnagyobb melegben megvesszünk a szomjúságtól.

Mire érdemes figyelni?

 

Én legfeljebb két litert veszek a hátamra. A súly elég kardinális kérdés a hosszú túrákon. Ha fogy, pótolom. Nem iszom tiszta vizet, izotóniás keveréket iszom” – mondja Stepanek Sándor Imre, aki eddig hat alkalommal teljesítette a Kinizsi Százast. – Az izotóniás italt általában valamilyen porból keverjük, van ezer fajta. A sóháztartás rendben tartása a lényeg, ha leesik az elektrolitszinted, véged. Jön a vízhólyag, vérhólyag, izomgörcs, egyebek.

 

Ha kiválasztottuk, milyen és mennyi folyadékot viszünk magunkkal, jön a másik kérdés: milyen időközönként és milyen mennyiséget érdemes inni? Az egészben igazából nincsen sok titok.

Úgy kell inni, ahogy kívánja a szervezet. Arra azért figyelni kell, hogy túl sok folyadék bevitele esetén felléphet a vizesedés mint ödéma a végtagokban, illetve a gyomorban mint pangó víz. Ez a sóhiány jele. Ilyenkor nyomni kell a sót, magnéziumot és valami rostosat, ami megköti a vizet. Erre ideális a müzliszelet. Különösen a zabszeletek.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)
 

 

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.