Hiába pattog a DK, nem indokolt a rendszer leállítása

Az e-útdíj a bevezetése óta több mint 5,5 milliárd forint bevételt termelt, a forgalom is zavartalan, ezért semmi sem indokolja a leállítást.

MD
2013. 07. 12. 12:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A minisztérium a Demokratikus Koalíció pénteki sajtótájékoztatóján elhangzottakra reagált. A párt az e-útdíj-rendszer azonnali leállítását követelte. Varju László, a DK politikusa szerint a rendszert felelőtlenül vezették be, ezért el kell végezni a kihagyott teszteket, hogy ne okozzanak további károkat a fuvarozóknak és a gazdaságnak.

A DK véleménye szerint a kormány mérhetetlenül magas és indokolatlan árat állapított meg, amely be fog épülni a szállított termékek árába. Varju László emellett arról érdeklődött a tárca épülete előtt tartott sajtótájékoztatón, hogy mikorra kívánják rendezni a több mint háromezer, a rendszer működésével kapcsolatos reklamációt.

Az NFM közleményében azt írta, hogy az utakon zavartalan a forgalom, az üzembiztosan működő rendszer leállítását, visszavonását ezért semmi sem indokolja. Az induláskor óhatatlanul jelentkező, viszonylag kisszámú panaszt folyamatosan kezelik, javítják a felmerülő problémákat.

Hangsúlyozták, az e-útdíj bevezetése a szakmai közmegegyezés szerint hosszú évek óta halaszthatatlan feladat. Július 1-je óta a jelentős részben külföldi fuvarozók az utak állapotában okozott károk és a környezetszennyezés ellentételezéseként a korábbinál nagyobb mértékű útdíjat fizetnek a nehéz tehergépkocsik után. A nemzetközi kamionforgalom számára így nem lehet többé a szomszédos országok fizetős szakaszainak olcsó elkerülő útja Magyarország – írták.

Az új díjszedés az indulás óta több mint 5,5 milliárd forint bevételt termelt. A többletforrások a közlekedési ágazatban, elsősorban a díjas úthálózat fejlesztésében, felújításában hasznosulhatnak – tették hozzá.

A használatarányos útdíjfizetési rendszer átmeneti leállítását Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára egy hétfői sajtótájékoztatón azért kérte, mert tapasztalataik szerint rosszul számláz a rendszer. Völner Pál, a NFM infrastruktúráért felelős államtitkára aznap azt közölte, hogy a 300 ezer úthasználónak csak egy százaléka reklamált. Csütörtökön Jávor Benedek, az Együtt–PM elnökségi tagja követelte közleményben a rendszer felfüggesztését.

Ugyan a július 1-jei, hétfői indulásnál voltak fennakadások az e-útdíj rendszerében, keddre stabilizálódott a helyzet.

 

Kedvezmények az agrárkamarának

 

Több kedvezményt szeretne az agrárium szereplői számára a használatarányos útdíjjal kapcsolatban a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara ügyvezető elnöksége, ezért az érdekképviselet szerint újra kellene nyitni a mezőgazdasági termelők e-útdíj-kedvezményeit szabályozó kormányrendeletet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.