Növekvő optimizmus és vásárlóerő: többet költünk utazásra

Májusban a belföldiek 13,8 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, mint egy évvel korábban.

MNO
2014. 07. 10. 10:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adatai szerint májusban a belföldiek 13,8 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, mint egy évvel korábban, a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma viszont 4,1 százalékkal kevesebb volt, így 2,9 százalékkal nőtt a vendégforgalom.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közleményében hangsúlyozza, hogy a belföldi turizmus motorja a SZÉP-kártya, amelynek kereskedelmi szálláshelyi felhasználása májusban 58 százalékkal nőtt tavalyhoz képest.

A közlemény szerint a belföldi turizmus növekedése mögött továbbra is erőteljesen felfedezhető a SZÉP-kártya növekvő népszerűsége: az idén január-májusban a kereskedelmi szálláshelyek 5,24 milliárd forint értékben fogadtak el pihenőkártyát, ami 35 százalékos növekedés az előző évhez képest, ezen belül májusban a felhasználás növekedése közel 60 százalékos volt.

Ezzel együtt továbbra is igaz, hogy idén a belföldi turizmusból származó bevételek növekedését nem pusztán a SZÉP-kártya-költés emelkedése adja, a magyar vendégek a fizetésükből is többet költenek hazai utazásra, mint tavaly – írja az NGM.

 

Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének főtitkára elmondta: szépen nőtt a belföldi vendégforgalom a szállodákban is, és „mérsékelten optimista” a tekintetben, hogy a külföldi forgalom is emelkedik a következő hónapokban, és a májusi csökkenés csak átmeneti megtorpanás. Hozzáfűzte ugyanakkor, hogy a nagyobb sportesemények – így most a labdarúgó-világbajnokság – általában visszaveti kissé az utazási kedvet; kérdés, hogy ez a hatás most mennyire érvényesült. A főtitkár felhívta a figyelmet arra is, hogy a külföldi vendégéjszakák csökkenése elsősorban a fővárosi, nem pedig a vidéki szállodákat érinti.

Balatoni András, az ING vezető elemzője elmondta: a friss idegenforgalmi adatokból, a belföldi forgalom emelkedéséből is látszik, hogy nőtt a háztartások vásárlóereje és jövőre vonatkozó optimizmusa. Ez olyan termékek és szolgáltatások iránt is növeli a keresletet, amelyekre az emberek a válságban kevesebbet költöttek, ilyen a nyaralás és az utazás is – fejtette ki a szakértő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.