Kilenc éve ejtette rabul az Apple a csúcstechnológiájú kütyük szerelmeseit saját tervezésű és gyártású okostelefonjával, az iPhone-nal. Legfrissebb generációja, az iPhone 6s és 6s Plus idén jelent meg a piacon, Magyarországon október 9. óta kapható. Olvasónk már másnap beszerezte ezt a verziót.
Választása a 16 gigabyte-os tárhelyű szürke modellre esett, amely 159 200 forintba került a Telekom győri üzletében. Részletfizetést kért, így a törlesztésen túl 7990 forintos havi díjat kell fizetnie. Az akciós ajánlat miatt korlátlanul beszélhet és SMS-ezhet hálózaton belül, egy gigabyte internet is jár hozzá, s az előfizetésre, egyúttal a díjcsomagra két év hűséget vállalt.
Röviddel a mobiltelefon üzembe helyezése után a képernyő jobb felső sarka hangosan kattogni kezdett. A szolgáltató egyik – olvasónk budapesti lakhelyéhez közeli – boltjában hiába próbálkozott, továbbküldték egy következő helyre, ugyanez történt a hálózat jó néhány további pontján. Mígnem az egyik üzletben végre foglalkoztak a panaszával, de csak oly módon, hogy hibabejelentés nélkül azt javasolták, forduljon közvetlenül az Apple szervizéhez. Itt kiderült, hogy a furcsa és szokatlan zörgő hangot az okozza, hogy hiányzik egy alkatrész a készülékből – ezt jegyzőkönyvben is rögzítették.
Ezzel egyértelművé vált, hogy gyári hibás telefonról van szó, ezért semmi szükség nincs javításra, jogosult a készülék cseréjére. Az esetet lapunknak bemutató ügyfélnek az Apple jóvoltából végre volt egy papír a kezében, bízott abban, hogy így zöld ágra vergődik valahogy a Telekommal.
A szakvéleménnyel újra a távközlési cég egyik fővárosi kirendeltségéhez fordult, ott azonban elmondása szerint csak hárították a felelősséget: cserekészülék nélkül vissza akarták küldeni a telefont a fenti szerviznek. Ebbe azonban az együttműködés és segítőkészség teljes hiányát tapasztaló olvasónk nem ment bele, kérte az ügyfélszolgálattól, hogy jelentsék be a készülék hibáját, és erről vegyenek fel jegyzőkönyvet is. Ettől azonban elzárkóztak. Korábban a biztosítással foglalkozó külsős partnercéget is eredménytelenül kereste: mivel nem történt tényleges káresemény, nem segítettek neki.