Vigyázat, újabb ügyfélellenes szolgálat!

Tart az iPhone-őrület hazánkban is, olvasónknak azonban alaposan meggyűlt a baja a gyári hibás csúcskészülék cseréjével.

Gyöngyösi Balázs
2015. 11. 10. 11:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kilenc éve ejtette rabul az Apple a csúcstechnológiájú kütyük szerelmeseit saját tervezésű és gyártású okostelefonjával, az iPhone-nal. Legfrissebb generációja, az iPhone 6s és 6s Plus idén jelent meg a piacon, Magyarországon október 9. óta kapható. Olvasónk már másnap beszerezte ezt a verziót.

Választása a 16 gigabyte-os tárhelyű szürke modellre esett, amely 159 200 forintba került a Telekom győri üzletében. Részletfizetést kért, így a törlesztésen túl 7990 forintos havi díjat kell fizetnie. Az akciós ajánlat miatt korlátlanul beszélhet és SMS-ezhet hálózaton belül, egy gigabyte internet is jár hozzá, s az előfizetésre, egyúttal a díjcsomagra két év hűséget vállalt.

Röviddel a mobiltelefon üzembe helyezése után a képernyő jobb felső sarka hangosan kattogni kezdett. A szolgáltató egyik – olvasónk budapesti lakhelyéhez közeli – boltjában hiába próbálkozott, továbbküldték egy következő helyre, ugyanez történt a hálózat jó néhány további pontján. Mígnem az egyik üzletben végre foglalkoztak a panaszával, de csak oly módon, hogy hibabejelentés nélkül azt javasolták, forduljon közvetlenül az Apple szervizéhez. Itt kiderült, hogy a furcsa és szokatlan zörgő hangot az okozza, hogy hiányzik egy alkatrész a készülékből – ezt jegyzőkönyvben is rögzítették.

Ezzel egyértelművé vált, hogy gyári hibás telefonról van szó, ezért semmi szükség nincs javításra, jogosult a készülék cseréjére. Az esetet lapunknak bemutató ügyfélnek az Apple jóvoltából végre volt egy papír a kezében, bízott abban, hogy így zöld ágra vergődik valahogy a Telekommal.

A szakvéleménnyel újra a távközlési cég egyik fővárosi kirendeltségéhez fordult, ott azonban elmondása szerint csak hárították a felelősséget: cserekészülék nélkül vissza akarták küldeni a telefont a fenti szerviznek. Ebbe azonban az együttműködés és segítőkészség teljes hiányát tapasztaló olvasónk nem ment bele, kérte az ügyfélszolgálattól, hogy jelentsék be a készülék hibáját, és erről vegyenek fel jegyzőkönyvet is. Ettől azonban elzárkóztak. Korábban a biztosítással foglalkozó külsős partnercéget is eredménytelenül kereste: mivel nem történt tényleges káresemény, nem segítettek neki.

Az ügy eddig ismertetett része két hét leforgása alatt történt; miután olvasónk nem jutott egyről a kettőre, tényszerűen rögzítette mindezt október 27-én a Telekom panaszkönyvében. A vállalatnak a bejegyzés dátumától kezdve 30 napja van, hogy érdemben reagáljon. Az iPhone-tulajdonos azonban biztosra ment, felvette a kapcsolatot a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal (NFH). Miután időpontot kapott az NFH-tól, ugyanígy ismertette az okostelefonos tortúrát. A hatóság munkatársa megerősítette abban, hogy az egyetlen lehetséges és jogszerű végkimenetel a hibás készülék garanciális cseréje.

– Vezetői közöny, alulfizetett, motiválatlan, folyamatos terror alatt tartott munkatársak, akik csak a betanult sablonszöveget mondhatják, nincs döntési jogkörük – mondta a Magyar Nemzetnek Bernau Péter, a Hivatalok hálójában című könyv szerzője arról, hogy az ügyfélszolgálati rendszer miért nem működik megfelelően. Kifejtette: a munkatársak többsége azért dolgozik itt, mert máshol nem talált állást, és alig várja, hogy továbbállhasson. Ezért nem azonosul a céggel, nem érdekelt a felvetődő probléma megoldásában, ráadásul mindegy, mit csinál, úgyis leszidják. A beosztottakon kívül egy átlagember semmilyen vezető beosztású emberrel nem kerülhet kapcsolatba, a vezetőket a szolgáltatók elrejtik a nyilvánosság elől. Az ügyintézés hatékonyságnövelésével kapcsolatban előrebocsátotta: 30 nap helyett legfeljebb öt-, de inkább háromnapos válaszadási határidőt kellene szabni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.