Mészárosék elárulták, hányan utaztak a felcsúti kisvasúton

Tájékoztatásuk szerint 2016-ban 23 779 jegyet adtak el a Vál-völgyi kisvonatra.

MNO
2017. 03. 09. 14:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felcsút polgármesterének adatközlése szerint 2016-ban nem egész 24 000 jegyet adtak el a Vál-völgyi kisvonatra – írja az Átlátszó.

A portállal közölték, hogy a hivatalos összesítés szerint 2016. május 30. és 2016. december 31. között 23 779 darab menetjegyet váltottak, ám ebben nem szerepelnek a helyi óvodások, iskolások, kicsiny helyi közösségek, amelyek jegymentességet kapnak, és néhány kedvezményezett csoport – mozgás- és egyéb sérültek külön kérésre, meghívott vendégek – szintén jegy nélkül utazhatott.

„Voltak kiemelkedő hetek, a jellegzetes és látványos eseményekhez, illetve természeti jelenséghez kapcsolódóan, mint a szentjánosbogár-rajzás, a Vál-völgyi zsúr. A nyári hónapokban, júliustól augusztus végéig ugrásszerűen nőtt a forgalom, kirándulók, szünidejüket töltő gyerekek töltötték meg a kocsikat, hetente 1100 és 1700 közötti létszámban. Szeptember 1-jétől jelentősen lecsökkent az eladott jegyek száma, néhány százra. December 3–4-én a mikulásvonatozók 1300 jegyet váltottak. December utolsó két hetében szünetelt a járat” – tették hozzá.

A tájékoztatás szerint idén január–februárban néhány tucat jegyet váltottak, esetien indították el a kisvonatot.

Mint megírtuk, októberben hat olyan nap is volt, amikor a felcsúti kisvasútnak konkrétan egyetlen utasa sem volt

Ismert, a hajdani vonal kis, mindössze három megállóból álló, 5,7 kilométeres szakaszát több mint 800 millió forintból építették újjá kisvasútként, ebből 600 milliót fizetett az Európai Unió. Az Átlátszó tájékoztatása szerint az általuk kikért tervdokumentációból az derült ki, hogy a pesszimista becslés szerint is napi 2560 utassal számolnak, ami ötvenszázalékos kihasználtságot jelentene.

Az Átlátszó által közzétett adatokra reagálva Csepreghy Nándor még tavaly júniusban azt közölte: a kalkuláció nem is a felcsúti kisvasútra vonatkozik, hanem a normál nyomtávú Bicske–Lovasberény-vonal első ütemére. Közleményében azt is írta, napi 28 főre tettek vállalást a felcsúti kisvasút látogatottságával kapcsolatban.

Mészáros Lőrinc decemberben azt mondta, a kisvasúthoz kötve a Pancho Arénában és a felcsúti arborétumban 50 000-60 000 ember fordult meg idén. A milliárdos felcsúti polgármester egyébként azt szeretné elérni, hogy településétől egészen Székesfehérvárig lehessen eljutni keskeny nyomtávú vonalon.

A felcsúti kisvasutat mi is kipróbáltuk, tapasztalatainkról itt olvashat. Emellett körülnéztünk az országban, hogy mely kisvasutakra lett volna észszerűbb költeni azt a pénzt, amelyet a felcsúti vonalra vertek el. Erről részletesebben itt tájékozódhat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.