Az Európai Taxis Egyesület szerint a taxikon a reklám elhelyezése kiválthatja a tarifaemelést, mivel azzal pluszbevételhez juthatnak a fuvarozók.
A szervezet szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint megbeszélést tartottak a fővárossal, amelyek során megállapodtak abban, hogy nem emelik a tarifákat, mert annak nincs kidolgozott mértéke. Emellett egyetértettek abban, hogy növelni kell a taxisok bevételét, ehhez pedig elengedhetetlenül szükséges a járműveken elhelyezett reklámok engedélyezése. Az egyesület szerint ezzel az áremelés is elkerülhető.
Közleményében az egyesület kitért arra is, hogy a taxisszervezetek egyhangúlag úgy látják: a Budapest Airport nem tartja be a taxisrendeletet. Ezért szerintük a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) fel kell szólítania a szabályok betartására a repülőtér üzemeltetőjét, így az érkezési oldal fedett részén minden taxinak biztosítható lenne az utasok elérése.
Az MTI ezzel kapcsolatban megkereste a Liszt Ferenc-repülőtér üzemeltetőjét. Hardy Mihály kommunikációs igazgató azt közölte, hogy a Budapest Airport minden szempontból betartja és lehetőségeihez képest betartatja a budapesti taxisrendeletet. A repülőtér teljes mértékben elégedett a jelenlegi taxitársaság szolgáltató tevékenységével. Megbízható és magas színvonalú kiszolgálást, minőségi garanciákat nyújt az utasok és a repülőtér számára – közölte. A telefonon előrendelt egyéb taxik számára továbbra is hozzáférhető a repülőtér külső járdaszigete a 2A és a 2B terminál előtt is. Ezen a gyakorlaton a Budapest Airport az utasok érdekében nem kíván változtatni – olvasható a közleményben.
Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes szerdán azt közölte: a fővárosi taxirendelet módosításáról széles körű egyeztetés zajlott le a taxisokkal, amelynek keretében – az Európai Taxis Egyesület kivételével és a Budapest Taxi részbeni egyetértésével – a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) képviselői egybehangzóan, ismételten tarfiaemelésre tettek javaslatot.
Szeneczey Balázs azt is tudatta, hogy a taxikon elhelyezhető reklámok engedélyezése ügyében a főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti, és nem kíván változtatni rajta.
A Budapesti Airport (BA) Zrt. magánterületén működő taxidroszt státuszának megváltoztatására a fővárosnak nincs hatásköre, annak a használata tőlük független, pályázati úton elnyert vagyon értékű jog – írta közleményben a főpolgármester-helyettes. Hozzátette, hogy a repülőteret más taxisok milyen feltételekkel használhatják, azt a BKK, a Budapest Közút és a BA Zrt. közötti háromoldalú megállapodás tartalmazza. A megállapodás módosításának lehetőségét, ha lesz erre vonatkozó egységes javaslat, természetesen megvizsgálják – írta.
Szeneczey Balázs a közleményében megismételte: a fővárosnak nem célja a tarifaemelés, de nem fogja meggátolni, ha a taxisok egyértelmű többsége egyetért a módjával, a mértékével, és azt a BKIK-val közösen kezdeményezik.
Tarlós István még 2017-ben, egy szeptemberi sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy felülvizsgálják a taxirendeletet. A taxisok a megnőtt kiadásaik miatt 10-15 százalékkal magasabb díjakat alkalmaznának. A hivatal, a rendeletalkotó és az érdekképviselet tavaly év vége óta egyeztet.
Metál Zoltán, a taxisszövetség elnöke múlt héten azt mondta, „a főváros sem tud és ahogy látom a tárgyalásokon, nem is akar vitatkozni velünk, hogy a megnövekedett költségek, a biztosítási díjak 30-40 százalékos emelkedése, az autók fiatalabbra cserélése, illetve a tavaly bevezetett online pénztárgép beszerzése miatt emelnünk kell az árakon”.