Felújítják a vasútállomásokat a Balaton körül

Az északi parton kilenc, a délin tizenhárom állomásépület korszerűsítésének terveire írt ki pályázatot az állami beruházó.

2019. 02. 13. 12:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az északi parton kilenc, a délin tizenhárom állomásépület korszerűsítésének terveire írt ki pályázatot az állami beruházó. A korábban elvégzett hasonló beavatkozásokkal együtt csaknem teljeskörűen megújulnak legnagyobb tavunk településeinek utasforgalmi létesítményei. Mindkét tenderre március közepéig van lehetőségük jelentkezni a kivitelezőknek.

A nyertes ajánlattevők feladata lesz egyfelől tizenhárom dél-balatoni vasútállomás épületének és környezetének, ezen belül két állomás peronjainak, másfelől az északi parton kilenc vasútállomás, illetve tíz megállóhely peronjainak, kiegészítő utasforgalmi létesítményeinek tervezése. A déli parti települések: Balatonaliga, Szabadisóstó, Szabadifürdő, Balatonszéplak-felső, Zamárdi, Szántód-Kőröshegy, Balatonföldvár, Balatonszárszó, Balatonszemes, Balatonlelle, Balatonboglár, Bélatelep és Balatonfenyves, amelyeknek megújítják a vasútállomásait, és ott 10-20 parkolóhelyet is létesítenek. Ebből a sorból kilóg Fenyves, ahol 60 P+R gépkocsiállást alakítanak ki.

A nyertes kivitelezők feladata lesz az északi partra tartó vonal mentén Polgárdi, Balatonakarattya, Csittényhegy, Balatonkenese, Balatonfűzfő, Balatonalmádi, Káptalanfüred, Alsóörs, Aszófő felvételi épületeinek a mai kor követelményeinek megfelelő felújítása, környezetük rendezése. Idetartozik állomásonként 10-25 parkolóhely létesítése is.

A tervezők dolga az említett állomásépületek felújításának, ha szükséges, bontásának, új épület építésének, komfortszintnövelésének és akadálymentesítésének, a homlokzat felújításának a megtervezése, emellett az állomási előtereket és környezetüket is akadálymentesíteniük kell a kivitelezőknek. Feladatuk az is, hogy az épületeket műszaki szempontból is megfelelően korszerűsítsék a hatályos előírások, épületenergetikai szempontok betartásával.

Ezenkívül kijelölt állomások, így Füle, Balatonfőkajár-felső, Csajág, Balaton­akarattya, Csittényhegy, Balatonalmádi, Káptalanfüred, Csopak, Balatonarács, Balatonfüred állomások és megállóhelyek akadálymentes peronjainak és azok megközelítési útvonalainak akadálymentes tervezése is a feladat részét képezi – derül ki a kiírásokból.

A dél-balatoni vasútvonal pályájának a felújítása tavaly készült el teljeskörűen Székesfehérvár és Keszthely között, ennek keretében a nagyobb települések vasútállomásait is rekonstruálták.

Az északi parton pedig most kezdődött meg a vasútvonal korszerűsítése, a felsővezeték kiépítése. Ennek ellenére ott több nagyobb település vasútállomását már korábban korszerűsítették, így megújult Balatonfüred állomásépülete is. A közelmúltban megjelent két pályázat azt célozza, hogy a felújításból eddig kimaradt állomásokat is korszerűsítsék. A tendereket nyílt eljárással bonyolítják le, a megrendelő, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő a finanszírozást európai uniós keretből biztosítja. A nyertes kivitelezőknek 13 hónap áll rendelkezésükre, hogy elkészítsék a terveket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.