Fontos szakaszához érkezett a komáromi Duna-híd építése, a szlovákiai oldalon a műtárgy pályaszerkezete elérte a hídfőt. Ezzel befejeződött a szlovákiai oldalon a leghosszabb szakasz tolása, valamint az elemek is a végleges helyükre kerültek. A 600 méteres hídon átvezetett 2×1 sávos szakasz a magyar oldalon az 1-es főutat köti össze a szlovák oldalon a 63-as főúttal. A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles. A pilon magassága az útpálya felett 94,5 méter. A híd öt nyílásból áll, amelyek közül három a meder felett, kettő pedig a szlovák oldali ártéren lesz. A létesítményen kerékpárút és gyalogosjárda, valamint a belterület közelsége miatt közvilágítás is lesz.
A Révkomárom és Komárom között épülő új Duna-híd korszakos jelentőségű beruházás, amely nettó 91 millió euróból – mintegy nettó 28 milliárd forintból – készül, és a tervek szerint 2020 tavaszán indulhat meg rajta a forgalom. A híd jelentősége, hogy a nehézgépjárművek számára jelenleg Vámosszabadi és Letkés települések között – ez mintegy 100 kilométernyi távolság – nincs átkelési lehetőség a Dunán és az Ipolyon, az új híd lehetőséget teremt majd a teherforgalom részére, méghozzá Komáromot elkerülve.
A közös magyar–szlovák, uniós támogatással megvalósuló beruházás mellett Magyarországon jelenleg egyszerre négy helyszínen tart a kivitelezés a kétszer két sávos út építése miatt az országhatár felé. A Budapest és Pozsony közötti közúti kapcsolatot erősíti az M15-ös autóút 14,5 kilométeres kibővített szakasza, amely 19,5 milliárd forintból épül, a munkálatok 2020 tavaszára készülhetnek el az M1-es autópálya mosonmagyaróvári elágazása és a magyar–szlovák határ között. A jelenlegi kétszer egy sávos autóút határ felé vezető oldalán alakítják ki a két új sávot, emellett felújítják a már meglévőket is.

Fotó: NIF
A magyar főváros és a Magas-Tátra között két útvonal is adódik. Ha Besztercebánya, Rózsahegy felé igyekszünk, akkor Vácig az M2-esen haladhatunk. Az út bővítése és felújítása az év végére készül el a tervek szerint. A beruházás során az M0-s és a Vác déli csomópontja közötti 19,6 kilométeres szakaszt újítják meg, illetve bővítik négysávosra nettó 32,9 milliárd forintból. A Vác és Parassapuszta közti hegyi szakasz gyorsforgalmi úttá fejlesztése jelenleg nincs napirenden – mondta el lapunk kérdésére korábban Mosóczi László államtitkár –, ugyanis a szlovák fél nem kívánja négysávossá fejleszteni a csatlakozó szlovákiai útvonalat. A vita miatt a fejlesztés megakadt, annak ellenére, hogy az útvonal az uniós közlekedési folyosó része. A szomszéd ország közlekedéspolitikusai ezzel szemben egy másik útvonal kiépítését tervezik.