Adatgyűjtési gyakorlatának megváltoztatására kötelezte a Facebookot a német szövetségi versenyhivatal. A felhasználó csak azzal a feltétellel léphet a közösségi portál tagjai közé, hogy az üzemeltető összekapcsolhat különböző helyek használatával keletkező adatokat: vagyis a cég közös felhasználói profilba szervezheti a Facebookon és a társaság más termékein (például Instagram, WhatsApp), valamint harmadik vállalatokhoz tartozó honlapok, alkalmazások használatával keletkező adatokat – mutatott rá a versenyhivatal a távirati iroda szerint.
A versenyhivatal kimondta: a begyűjtött adatokat csak a felhasználó hozzájárulásával fésülheti egyetlen profilba a Facebook. Azonban a döntésnek egyelőre nincsenek gyakorlati következményei. A vállalat várhatóan kifogást emel a határozattal szemben, és hosszadalmas jogi vita kezdődik. Közben a társaság tovább dolgozik portáljai, alkalmazásai üzenetküldő szolgáltatásainak egyesítésén, így még nehezebb lehet a különböző helyeken keletkező adatok szétválasztása egymástól – az ARD országos közszolgálati televízió szerint.