Elfogadták a Nemzeti exportstratégiát

Magyar Nemzet
2019. 03. 07. 9:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar kormány elfogadta a 2019–2030-as időszakra szóló Nemzeti exportstratégiát – jelentette ki a Külgazdasági és Külügyminisztérium helyettes államtitkára a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) rendezvényén. Joó István ismertette: a dokumentum szól többek között arról, hogy diverzifikálni, sokszínűsíteni kell az exportpiacot, az Európai Unión kívüli magyar kivitel arányát pedig növelni szükséges. Magyarország exportszerkezetében az EU tagországaival való kereskedés mintegy 80 százalékot tesz ki.

A Nemzeti exportstratégia alapján ötven százalékkal növelnék 2018-hoz képest 2030-ra a saját termékkel és szolgáltatással rendelkező magyar kis- és középvállalkozások arányát az exportban. Kiemelt ágazat az egészséggazdaság, az élelmiszer- és az építőipar, a kreatív ipar, de lényeges terület a digitalizáció is.

A stratégia emellett meghatározza a földrajzi irányokat is, amelyek közül Joó István a Nyugat-Balkánt emelte ki. Hozzátette, hogy a kormányzat felülvizsgálja és szükség szerint egyszerűsíti az exporthoz szükséges engedélyek kiadásának szabályozását.

Parragh László, a MKIK elnöke azt hangsúlyozta, hogy a kamara erősíti nemzetközi szerepét, ezzel is segíti a magyar cégek önálló külpiacra lépését. Felhívta a figyelmet arra, hogy a kül­piacon is jelen lévő magyar cégek innovációs képessége három és félszeresen felülmúlja a belföldön tevékenykedőkét. A kamara elnöke szerint mindent el kell követni azért, hogy a keleti piacokon is növekedjen a magyar export.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.