A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fejlesztéseinek azonnali befagyasztását követelte lapunkhoz eljuttatott nyilatkozatában a Kulturált Légi Közlekedésért Egyesület. Azzal érvelnek: logikailag egyszerűen kikövetkeztethető, hogy ha a légi teheráru-forgalmat valóban elvinné a hatóság erről a repülőtérről, akkor nincs is értelme további ez irányú fejlesztésnek.
Mint ismert, a Cargo City-beruházás során a Budapest Airport húszezer négyzetméteres logisztikai bázist és harmincezer négyzetméter betonteret kíván felépíttetni. A fapados légitársaságok, valamint a cargoforgalom kitelepítését a fővárostól távolabbi repülőtérre Tarlós István főpolgármester vetette fel, azonban legutóbbi sajtónyilatkozatában már azt mondta, tisztában van a realitásokkal, így a kitelepítés csak távlati elképzelésnek tekinthető. Amit viszont meg akar oldani, mégpedig rövid távon: az éjszakai mélyalvás időszakában, éjfél és öt óra között ne legyen légi forgalom Ferihegyen. Tarlós István szerint a Budapest Airport is pozitívan áll a kérdéshez.
Az éjszakai forgalom szigorú korlátozása azonnali megkönnyebbülést jelenthet az érintett budapesti kerületek, illetve az agglomerációs települések lakosainak, azonban belátható, hogy ennek ellenére a zajterhelés már középtávon jelentősen növekedni fog. A Budapest Airport 2012-es privatizációja idején a vevő BAA Plc. üzleti terveiben azzal számolt, hogy a repülőtér utasforgalma negyvenmillió is lehet – akkor 7,5 millió volt ez az adat –, és a pályázatban a BAA húszmillió utast irányzott elő 2020-ig. Tavaly 15 millió utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén, és a nemzetközi légiforgalmi prognózisok szerint a növekedés folytatódik a következő években egész Európában. A több repülőgépmozgás pedig több zajjal jár, vagyis a reptér környékén élők minden bizonnyal nagyobb zajterhelést lesznek kénytelenek elviselni – legalábbis a nappali órákban.
A növekvő utasszám a légikikötő közúti megközelítése szempontjából is több problémát vet fel. A ferihegyi gyorsforgalmi út rendkívül zavarérzékeny: elég egyetlen koccanás vagy műszaki hibás jármű, hogy megbénuljon a forgalom, és akár sok száz utas késse le a járatát. Az útvonal átalakítása évek óta napirenden van, de ma sem dőlt el, milyen koncepció szerint tervezik át. Igaz, a repteret az M0-son keresztül is el lehet érni, de a belváros felől ez jelentős kerülőt jelent, másrészt a körgyűrű zsúfoltsága ugyancsak megnövelheti a menetidőt.