A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara sajtókampányt indít a Penny Market ellen, miután a kiskereskedelmi lánc rendkívül nyomott áron, a hazai tejtermelők helyzetét rontva még mindig értékesíti áruházaiban a szlovák UHT tejet – olvasható a kamara oldalán.
Győrffy Balázs kamaraelnök szerint fogyasztói oldalról nem igazán találni kivetnivalót abban, hogyha minél olcsóbban juttatják el hozzánk a kereskedelmi láncok azokat a termékeket, amelyekre árérzékenyek vagyunk. Felidézte: kifejezetten jó kapcsolat alakult ki korábban a termelők, feldolgozók és a kereskedők között, ám ezt a Penny Market új, Németországból nemrégiben érkezett ügyvezetője az első mozdulattal felrúgta.
Győrffy Balázs szerint az eset azért is felháborító, mert ezt Németországban sohasem merné megtenni a lánc. Úgy gondolja, a magyarországi tejágazati szereplők alsóbbrendű lények a németországi gazdálkodókhoz képest. Szlovákiában az UHT tejnek magasabb a fogyasztói ára, mint a magyar tejé, ennek ellenére az import terméket – szállítási költséggel együtt – 15 forinttal olcsóbban tudja árulni a Penny.