Felére csökkent az üdítők cukor- és kalóriatartalma 2010 óta – emelte ki közleményében a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség.
Felidézték: vállalásuk szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020 év végéig ötven százalékkal lesz kevesebb a 2010-es értéknél, tehát tíz év alatt a felére csökken. Az alkoholmentes italok 2010-ben száz milliliterre vetített átlagos kalóriatartalma 40 kalória volt, ma már csupán 23 kalória. A csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az alkoholmentes italokon belül 23 százalékról 56 százalékra emelkedett 2010 és 2018 között. Az üdítőitalokból bevitt kalória mindössze 2-3 százaléka az átlag magyarországi fogyasztó által bevitt teljes energiamennyiségének.
A szövetség tagvállalatai a kitűzött célt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve kis kiszerelésű termékeik arányának növelésével valósítják meg, és bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát. Miklósvári Gézát, a szövetség elnöke kiemelte: folyamatos termékinnovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával járulnak hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez.
Nagy István agrárminiszter az elért eredményre reagálva azt hangsúlyozta: az üdítőital-szövetség példaértékű cukorcsökkentési programja egyértelműen mutatja a hazai és nemzetközi vállalatok elkötelezettségét a magyar piac iránt. A vállalások eléréséhez szükséges új, innovatív technológiák alkalmazása és a folyamatos termékfejlesztés jelentős mértékben erősíti a hazai élelmiszer-feldolgozó ágazat versenyképességét.