Alsó tagozatos általános iskolások tanórán kívüli ismeretszerzését segíti elő a Magyar Turisztikai Ügynökség nyári kampánya, amelynek főszereplője Kajla, a kíváncsi kölyökvizsla, akit követve 41 magyarországi látnivalót fedezhetnek fel a gyerekek.
Az országos kampány célja az, hogy az alsó tagozatos diákok megismerjék hazánkat, ehhez egy pecsétgyűjtő útlevelet kaptak kézhez az iskolai tanév végén. Az útlevelekbe nemcsak a pecséteket gyűjthetik, hanem saját rajzaikkal, élménybeszámolóikkal is kiegészíthetik azt.
Az útlevél mellé ingyenes készségfejlesztő mobilalkalmazást is kidolgoztak a fejlesztőpedagógusok, amely segíti a gyerekeket megyénként két-két, Budapesten pedig három nevezetesség megismerésében.
– Az augusztus 14-ig tartó programhoz Magyarország bármely pontjáról csatlakozhatnak a turisztikai cégek, akik felajánlhatnak valamilyen szolgáltatást a Kajla útlevéllel érkezőknek. Több tucat vállalkozó már regisztrált, limonádét, az ebédhez ingyendesszertet vagy egy gombóc fagylaltot ígérve egy-egy turisztikai célpont közelében – jelezte Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség elnöke.
A programhoz a MÁV Zrt. is csatlakozott, így a Kajla útlevéllel és diákigazolvánnyal júliusban ingyen lehet utazni a vasúton, a gyermek kísérője pedig 33 százalékos kedvezményre jogosult.
Emellett a Magyar Posta júliusban és augusztusban ingyen kézbesíti a programban részt vevők képeslapjait, amelyeket a pecsétgyűjtő pontokon kaphatnak a gyerekek, illetve amelyeket saját maguk tervezhetnek a posta ingyenes alkalmazásával.
A kampány részeként a Spar üzletlánc matricagyűjtő akciót is indított, amelyhez az albumokat a Spar-boltokban lehet megvásárolni. A játékos matricagyűjtés során a kisdiákok számtalan érdekes tudnivalóval gazdagodhatnak, és hasznos feladatokat oldhatnak meg, a kapcsolódó játékok pedig aktivitásra ösztönzik őket