Egyre nagyobb digitális nyomás nehezedik a vállalkozásokra. Közel 17 ezer kosárfunkcióval rendelkező honlap van ma Magyarországon, ami a működő 717 ezer vállalkozás mintegy két százaléka.
Persze nem kell minden cégnek webshop, de ez a szám jól érzékelteti, hogy a piac nagy része még a digitalizáció előtt áll. A digitális üzleti szemlélet más mentalitást, más felfogást követel: a korábbi piaci erősség helyett a szolgáltatásra fókuszál, ugyanis online sokkal könnyebben keres más alternatívát a vevő. Amíg hosszú és fáradalmas egyik márkaboltból a másikba menni, az interneten mindez másodpercekbe kerül.
A digitális világ nem a termékről szól, hanem a szolgáltatásról. Ez a sikeres digitális transzformáció kulcsa és legnagyobb buktatója – mondta Donáth Fruzsina, a Smart Commerce Consulting üzleti tervezőiroda e-commerce szakértője.
A digitalizáció útján elinduló cégeknek két lehetőségük van: vagy nagyon könnyűvé teszik a vásárlást, vagy vásárlási élményt adnak. Ehhez azonban meg kell tanulni vevőközpontúan gondolkodni és működni.
Sokan a digitalizációt letudják annyival, hogy csinálnak egy webshopot, ám ez nem elég. Arról már nem tájékoztatnak, hogy miként lehet minél jobban követni platformokon át – mobilon, laptopon, asztali gépen, okosórán – és kiszolgálni a vásárlókat. Ez pedig komplex folyamat, ami szinte a teljes vállalatot érinti. A szakértő szerint a digitalizáció helye a stratégiai szinten van.