Meg kell tanulni a vevők fejével gondolkodni

Magyar Nemzet
2019. 08. 29. 7:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre nagyobb digitális nyomás nehezedik a vállalkozásokra. Közel 17 ezer kosárfunkcióval rendelkező honlap van ma Magyarországon, ami a működő 717 ezer vállalkozás mintegy két százaléka.

Persze nem kell minden cégnek webshop, de ez a szám jól érzékelteti, hogy a piac nagy része még a digitalizáció előtt áll. A digitális üzleti szemlélet más mentalitást, más felfogást követel: a korábbi piaci erősség helyett a szolgáltatásra fókuszál, ugyanis online sokkal könnyebben keres más alternatívát a vevő. Amíg hosszú és fáradalmas egyik márkaboltból a másikba menni, az interneten mindez másodpercekbe kerül.

A digitális világ nem a termékről szól, hanem a szolgáltatásról. Ez a sikeres digitális transzformáció kulcsa és legnagyobb buktatója – mondta Donáth Fruzsina, a Smart Commerce Consulting üzleti tervezőiroda e-commerce szakértője.

A digitalizáció útján elinduló cégeknek két lehetőségük van: vagy nagyon könnyűvé teszik a vásárlást, vagy vásárlási élményt adnak. Ehhez azonban meg kell tanulni vevőközpon­túan gondolkodni és működni.

Sokan a digitalizációt letudják annyival, hogy csinálnak egy webshopot, ám ez nem elég. Arról már nem tájékoztatnak, hogy miként lehet minél jobban követni platformokon át – mobilon, laptopon, asztali gépen, okosórán – és kiszolgálni a vásárlókat. Ez pedig komplex folyamat, ami szinte a teljes vállalatot érinti. A szakértő szerint a digitalizáció helye a stratégiai szinten van.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.