Szolgáltatók útvesztőjében

A közműszolgáltatás útvesztőiben segít eligazodni a Magyar Energetikai és Közmű-Szabályozási Hivatal két új kiadványa. A 7-es füzet a tartozás okozta jogosultságokat és kötelezettségeket ismerteti, míg a nyolcas számú a társasházban lakóknak nyújt tájékoztatást.

Munkatársunktól
2019. 08. 05. 12:51
null
Még mindig több ezer fogyasztónál kapcsolják le a mérőórát Fotó: MTI/Taipusz Attila
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Késlekedés nélkül jelezni kell a közműszolgáltatónak, ha a fogyasztónak fizetési nehézsége támad – hívta fel a figyelmet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) sajtófőnöke a köztelevízió műsorában. Scherer Zsolt szerint ez azért indokolt, mert így el lehet kerülni a szolgáltatás kikapcsolását, azonban ha jelzés nélkül mulasztja el a számlája befizetését, akkor a szolgáltató nem tud segíteni. Ráadásul – tette hozzá a sajtófőnök a távirati iroda tudósítása szerint – a közművek ki- és visszakapcsolása jelentős költségekkel jár, amivel sokan nincsenek tisztában. Ha valaki úgy érzi, hogy jogtalanul kapcsolták ki nála valamelyik szolgáltatást, akkor a megyei kormányhivatalok járási hivatalainál tehet bejelentést.

Még mindig több ezer fogyasztónál kapcsolják le a mérőórát
Fotó: MTI/Taipusz Attila

Nem feltétlenül egyszerű eligazodni a közműszolgáltatók, szerződések, jogosultságok és kötelességek világában, ezért a MEKH újabb két kiadvánnyal segíti a fogyasztók tájékozódását és tudatosságát azzal a céllal, hogy megelőzhetők legyenek a vitás helyzetek. A Panasza van? Segítünk! című fogyasztóvédelmi kiadványsorozat hetedik füzete segít megismerni a tartozás okozta ki- és visszakapcsolás alapvető szabályait, valamint informál a lehetőségekről. A 8-as számú kiadvány azoknak foglalja össze a legfontosabb, közművekkel kapcsolatos tudnivalókat, akik társasházakban, lakásszövetkezeti lakásokban élnek.

– A fogyasztók számíthatnak a szolgáltatók együttműködésére, legyen szó fizetési nehézségről vagy akár társasházi elszámolásról – mondta Kolozsi Sándor, a MEKH Fogyasztóvédelmi Főosztályának vezetője. Hozzátette: az utóbbi esetében a külső és a belső jogviszonyok sokszor nehézséget okozhatnak, az új kiadványok pedig a megoldási lehetőségek bemutatásával segítik az eligazodást.

Hazánkban továbbra is alacsonyak az energiaárak, ennek ellenére még mindig több ezer fogyasztót érint a tartozás miatti kikapcsolás – jegyezte meg Scherer Zsolt. Ugyanakkor – tette hozzá – egyre csökken a késedelmes fizetők száma és egyre kevesebbszer kell szolgáltatást kikapcsolni: 2013 és 2018 között majdnem a felére csökkent az ilyen esetek száma a korábbiakhoz képest.

A hatóság kiadványainak mind a nyolc része beszerezhető a kormányhivatalokban és a szolgáltatók központi ügyfélszolgálatain, továbbá megtalálható a hatóság honlapján a mekh.hu/fogyasztovedelmi-kiadvanyok cím alatt is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.