Több elektromos autót gyárt a VW
A benzin-elektromos járművek helyett a tisztán akkumulátoros hajtásláncokra koncentrál a jövőben a Volkswagen, legalábbis az Egyesült Államok piacán. A német cég korábban plug-in hibridekkel szerette volna meghódítani Észak-Amerikát, hogy orvosolja a dízelmotorok kitiltása miatt kiesett forgalmát. Most mégis a villanyautókra szavaz, legalábbis a tengerentúlon: a Volkswagen nem beszélt arról az amerikai újságíróknak, hogy Európában is kegyvesztetté váltak volna hálózatról tölthető hibrid modelljei. Mint látható, a 2015-ös dízelbotrány óta egészen átalakult a gondolkodásmód a világ egyik és Európa egyértelműen legnagyobb autógyártójánál: míg korábban a dízelmotorok segítségével igyekeztek megfelelni az uniós kibocsátási kvótáknak – köztudott, hogy az öngyulladós motorok kevesebb szén-dioxodot bocsátanak ki, mint a benzinesek –, mára az elektromos hajtásban látják a fejlődés zálogát. Az elektromos hajtásra való áttérés azonban a teljes háttéripart érinti, a beszállítókat, a fejlesztéssel foglalkozó cégeket, a kutatókapacitásokat is. A Continental például a minap közölte, hogy nem bővíti tovább a belső égésű motorokhoz üzemanyag-befecskendezőket előállító üzletágát. Ehelyett a jövőben a figyelem és a beruházások nagy része az elektromos autók számára szükséges alkatrészeknek jut.