Kizárólag magyar tulajdonosokból álló háttérrel jött létre az ogreco Kft. 2018 decemberében. Tulajdonosai közül az egyik Tóth-Báló Tamás ötletgazda, a másik Neumayer József befektető, aki a vállalkozás létrejöttéhez szükséges forrást magánemberként biztosította a társaság számára – ilyen szempontból a cég megfelel a klasszikus startup logikájának. Tóth-Báló Tamás 2013-tól az akkori Nemzetgazdasági Minisztériumban osztályvezetőként dolgozott. Csapatával azt a feladatot kapta, hogy dolgozza ki a Jedlik Ányos-tervet, az első kormányzati dokumentumot az elektromobilitással kapcsolatban. Ekkoriban ismerte meg az egyik üzlettársát, Bottyán Balázst, a GreenGo autómegosztó eredeti ötletgazdáját, akivel közösen építették fel működési modelljüket. Azután a Budapest Közút Zrt.-nél töltött két évet, ahol – többek között – részt vett olyan egyeztetéseken is, amiken különböző érintett szervezetek képviselői vizsgálták az utóbbi években megjelent elektromos járművek státusát és a velük együtt megjelent biztonsági kérdéseket.
Péntek este dönt a Moody’s hazánk hitelminősítéséről
A Magyar Nemzet gazdasági hétindítója.