Kizárólag magyar tulajdonosokból álló háttérrel jött létre az ogreco Kft. 2018 decemberében. Tulajdonosai közül az egyik Tóth-Báló Tamás ötletgazda, a másik Neumayer József befektető, aki a vállalkozás létrejöttéhez szükséges forrást magánemberként biztosította a társaság számára – ilyen szempontból a cég megfelel a klasszikus startup logikájának. Tóth-Báló Tamás 2013-tól az akkori Nemzetgazdasági Minisztériumban osztályvezetőként dolgozott. Csapatával azt a feladatot kapta, hogy dolgozza ki a Jedlik Ányos-tervet, az első kormányzati dokumentumot az elektromobilitással kapcsolatban. Ekkoriban ismerte meg az egyik üzlettársát, Bottyán Balázst, a GreenGo autómegosztó eredeti ötletgazdáját, akivel közösen építették fel működési modelljüket. Azután a Budapest Közút Zrt.-nél töltött két évet, ahol – többek között – részt vett olyan egyeztetéseken is, amiken különböző érintett szervezetek képviselői vizsgálták az utóbbi években megjelent elektromos járművek státusát és a velük együtt megjelent biztonsági kérdéseket.
Az elektromos robogók megosztásának ötletén több évig dolgozott, amíg a sors összehozta Neumayer Józseffel, aki meglátta a fantáziát az üzletben. Több hónapos tárgyalássorozat után sikerült megállapodniuk az egymillió eurós befektetési összegben, és megalapították közös vállalkozásukat, az ogreco Kft.-t. A névválasztás során voltak alapvető elvárások, például hogy .hu és .com végződésű domaint is regisztrálni lehessen hozzá, magyaroknak és külföldieknek egyaránt kiejthető, megjegyezhető legyen. Sok próbálkozás után egy baráti sörözés alkalmával jött meg az ihlet. Valaki felvetette, hogy hívják Shreknek, merthogy a robogónak nagy kerekei, bivalyerős motorja van és zöld, mert nem belső égésű motorral hajtják. Ezt elvetették, miután senkinek nincs elég pénze megvenni a névhasználati jogokat Hollywoodból, de az ogre kifejezés megtetszett nekik.
A sikeres befektetői tárgyalások lehetőséget biztosítottak a munka folytatására. Fontos szempont volt a flotta kinézete, hogy a robogóik megjelenése vonzza a tekinteteket. Jelentős kihívás volt megtalálni azt a beszállítót, amely biztosítani tud ilyen stílusú, a megfelelő engedélyekkel rendelkező modellt. Tóth-Báló Tamás Kínában talált rá a megfelelő partnerre. A kinézet mellett fontos volt, hogy a robogó biztonságos legyen. Az alapítók hiszik, hogy járműveik kialakítása ezt az igényt maximálisan kielégíti. Míg a hagyományos robogók 100 kilogramm felett vannak, viszonylag magasan ül rajta az ember és vékony kerekeken kell egyensúlyozni, addig az ogre gépein vastagok az abroncsok, extrém alacsonyan van a súlypont, ez, valamint a könnyű súly mind a balesetmentes közlekedést szolgálja. Teljes sebességről is nullára lehet fékezni pár méteren belül, az úthibák kevésbé érződnek, és az alacsonyabb felhasználóknak is „földig ér a lábuk”. Feldőlni ugyan nem lehetetlen, de az egyensúlyozás a széles gumikon gyerekjáték.