Heteken belül elkészül, és az előzetes tervek szerint december 9-én átadják a forgalomnak a 80-as vasútvonal Gödöllő és Hatvan közötti, mintegy 27 kilométeres, kétvágányú, felújított szakaszát. A rekonstrukció tavaly márciusban kezdődött a vonalon, amely része a Budapest–Hatvan–Szerencs–Miskolc–Sátoraljaújhely fővonalnak, s amelyen évente mintegy kilencmillióan utaznak, és több mint kilencmillió tonna árut szállítanak. A Budapest–Hatvan vonalat 1867-ben építették, 1956-ban villamosították, a felsővezeték kora meghaladta a hatvan évet. Az átlagos napi vonatszám a Gödöllő–Hatvan szakaszon 139 vonat, amelyek közül 111 személy, 21 pedig teher.
A megújított vonalszakaszon a fejlesztésnek köszönhetően óránként 100–160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok, amivel várhatóan csökken az utazási idő. A szakaszon megszűnnek a lassújelek, a vonatközlekedés sokkal stabilabbá válik. A Gödöllő és Hatvan közötti szakaszon az utasforgalmi létesítmények teljesen megújultak. Gödöllőn és Bagon új állomást építettek, előbbi városban új felüljáró is épült, amellyel külön szinten keresztezik az autósok, kerékpárosok és a gyalogosok a nagy forgalmú vasúti pályát, így a reggeli és délutáni forgalmi csúcsokban a várakozási idő jelentősen csökkenni fog. Új P+R parkolók három, míg új B+R parkolók négy helyszínen létesülnek. Szintén teljesen megújult a Gödöllő vasútállomás szomszédságában található H8-as HÉV végállomása: átépítették a teljes felsővezeték-hálózatot és a térvilágítási rendszert. Korszerű biztosítóberendezés és új peron épült, valamint üzemi épület és perontető is. A korszerűsítés uniós és hazai forrás felhasználásával, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.

Fotó: Éberling András
A még bő egy hónapig tartó felújítás ideje alatt jelentősen átalakult a vonal közlekedése, helyenként pótlóbuszok szállítják az utasokat, számos járat a Keleti pályaudvar helyett máshol teszi le utasait. A vonal forgalomba helyezése után visszaáll az eredeti menetrend, az agglomerációból érkező vonatok pedig ismét a Keleti pályaudvarra futnak be. Ez nagy könnyebbséget jelent a gödöllői dombvidék közlekedőinek, azonban lesznek vesztesei is a változásnak. Például a Budapest–Kunszentmiklós–Tass S25-ös elővárosi vasútvonal utasai, akik az ideiglenes menetrend bevezetése óta Kőbánya-Kispest, vagyis a Köki helyett egyenesen a Keleti pályaudvarra juthatnak be.