Az EY nemzetközi könyvvizsgáló és üzleti tanácsadó által megkérdezett vállalati felső vezetők komoly korlátokat látnak a mesterséges intelligencia (MI) üzleti felhasználásában – olvasható a cég összegzésében. Ennek oka a megkérdezettek harmada szerint az, hogy az új megoldások bevezetését lassítja a képzett szakemberek hiánya. Mindeközben a válaszadók fele elkerülhetetlennek tartja a technológiai fejlődést, amely jelentős hatással lesz a társaság költségeinek csökkentésében, valamint a bevételek növekedésében egyaránt.
Az MI ugyanis többek között olyan alkalmazások elterjedését is elősegíti, mint a gördülékenyebb kapcsolattartás az ügyfelekkel. Ilyenek a kapcsolattartást segítő chatbotok vagy a fogyasztói igények elemzését és előrejelzését elvégző szoftverek, de megteremtik az önvezető járművek technikai hátterét is.
Magyarországon sok cégvezető attól tart, hogy nem tudja hatékonyan felkészíteni szervezetét a változásra, az MI elterjedése még kezdeti fázisban van. Ez a félelem gyakran alapul korábbi, elakadt beruházásokon vagy az új technológiával kapcsolatos tapasztalat hiányán. Az EY rámutatott, az újításoknak mindig két fontos, egymáshoz kapcsolódó része van: a technikai változás mellett annak hatása az érintettekre is.
Az Egyesült Államokban viszont már tízből nyolc menedzser felismerte, hogy a mesterséges intelligencia nagymértékben hozzájárul majd a cég hatékonyabb működéséhez, a versenyképesség megőrzéséhez, sőt az ügyfelek jobb megértéséhez is.