Szentesítették a turizmus piacfehérítő rendszerét

Nem öncélú adatgyűjtésről van szó, hanem az egész ágazat támogatásával közösen kialakított, fontos szakmai programról – jelentette ki a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

2019. 12. 12. 11:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem öncélú adatgyűjtésről van szó, hanem az egész ágazat támogatásával közösen kialakított, fontos szakmai programról, amely a jövő évtől hasznos és pontos képet ad a magyarországi turizmus aktuális állapotáról, az egyes térségek vendégforgalmáról – jelentette ki Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója annak a stratégiai együttműködésnek az aláírásán, amely a piaci szereplőket képviselő szakmai szervezetek és a januártól teljeskörűen működő Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltatási Központot (NTAK) irányító ügynökség között született tegnap.

A vezérigazgató azt mondta: meghatározó az iparág jövője szempontjából a teljes hazai vendégforgalom ada­tait gyűjtő egységes, új digitális rendszerre való átállás, amely július óta szakaszosan zajlik. Jelenleg a legkisebb szolgáltatók köre, a magánszállásadók, az apartmankiadók, a falusi vendéglátók regisztrációja tart, eddig tíz százalékuk tett eleget a kötelezettségnek. A szállodák és a panziók döntő többsége már aktív résztvevője az NTAK-nak.

Felidézte, a havi forgalmat jelenleg hat-nyolc hetes késéssel kimutató statisztikák szerint tavaly nagyjából 15,5 millió turista fordult meg hazánkban, ám szavai szerint biztos, hogy ennél jóval több vendéget fogadunk, számuk összességében meghaladhatta a 18 mil­liót is, amit az egyes térségeknél a helyben gyűjtött adatok is alátámasztanak.

– Alapvető, hogy egy ilyen nagy horderejű ágazatban, amely a GDP több mint 13 százalékát adja, egészen pontosan lássuk, hogy az egyes időszakokban hány utazó fordul meg Magyarországon, ők honnan érkeznek, mennyi ideig maradnak és mennyit költenek, milyen ­korúak, neműek. Ezekre a hiteles adatokra, a megmutatkozó tendenciákra tudunk célzott, eredményes kampányokat építeni azoknál a célcsoportoknál és úti célok esetén, ahol éppen szükségesnek látszik – mondta Guller Zoltán. Hangsúlyozta azt is, hogy az NTAK semmilyen személyes adatot nem gyűjt, nem jegyzi a vendégek nevét, beazonosításra alkalmas paramétereit, vagyis nem figyeli meg az állam a turistákat, mert nem ez, hanem a versenyképesség fokozása a szándéka. Másik fontos cél a piacfehérítés, amellyel a szakmai szervezetek is egyetértenek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.