Négy dél-koreai vállalat összesen hetvenmilliárd forintot ruház be Magyarországon, és ezzel 300 új munkahelyet teremt – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Szöulban, miután tárgyalt Kang Kjung Vha dél-koreai kollégájával.
Szijjártó Péter elmondta, hogy az újabb magyarországi beruházásokról csütörtökön kötöttek megállapodást a négy dél-koreai vállalattal.
A legmodernebb technológiákat felvonultató elektromos autóipari és egészségipari beruházások révén idén 900 milliárd forintra nő Magyarországon a dél-koreai beruházások értéke, amire a magyar gazdaságtörténetben még nem volt példa. Ezzel a Koreai Köztársaságból érkezik a legtöbb külföldi beruházás Magyarországra az idén – mondta a miniszter, aki a nap folyamán tucatnyi nagy dél-koreai vállalat képviselőivel is tárgyal.
Szijjártó Péter felhívta a figyelmet arra, hogy a magyar gazdaság az autóiparra épül, hiszen az ipari kibocsátás 30 százaléka jön ebből az ágazatból.
Ezért Magyarország számára döntő fontosságú az, hogy a világ autóiparának új korszakában, az elektromobilitás korszakában is magához tudja vonzani azokat a beruházásokat, amelyek a legmodernebb technológiával rendelkeznek, és nagy számban teremtenek magas hozzáadott értékű, kutatásra és fejlesztésre épülő munkahelyeket. Az elektromos meghajtásra épülő autóipar vezetője egyértelműen Dél-Korea, az ottani vállalatok a világpiac vezetői az elektromos akkumulátorok gyártásában – közölte.

Fotó: MTI/KKM/Borsos Mátyás
A miniszter emlékeztetett arra, hogy az elmúlt hónapokban sikerült több olyan nagy volumenű megállapodást is kötni, amelyek nyomán a világ legsikeresebb vállalatai Magyarországra hoztak óriási beruházásokat az elektromos autógyártás területén.
Ennek köszönhetően Magyarországon épül a világ legnagyobb elektromos akkumulátorgyára és beszállítói hátországa. Ennek nyomán a magyar gazdaságtörténetben először a koreai vállalatok alkotják a legnagyobb beruházói közösséget idén, Magyarországra Dél-Koreából érkezik a legtöbb beruházás – tette hozzá.
Magyarország ezáltal egyértelműen az új autóipari korszak európai zászlóshajója lett, hiszen ott állítják majd elő az Európában piacra kerülő elektromos akkumulátorok jelentős részét, és ez a betelepülő beszállítói iparral együtt sok ezer új, magas hozzáadott értékű munkahelyet jelent – mondta Szijjártó Péter.