A magyarországi McDonald’s teljes GDP-hatása 2014 és 2018 között 153,4 milliárd forintot ért el. Különböző adók és járulékok formájában 2009 és 2018 között a vállalat és franchise-partnerei 82,6 milliárd forintot fizettek be a magyar államháztartásba, miközben több mint 27 milliárd forint értékben végeztek beruházásokat – közölte az étteremlánc, amelyről a KPMG készített hatástanulmányt.
A cég a magyarországi egységeiben felhasznált termékek és alapanyagok harmadát, elsősorban a csirkehúst, a tojást, a mézet, a hagymát, a salátát, a paradicsomot, a ketchupot, továbbá a marhahús és a csomagolóanyagok egy részét hazai beszállítóktól vásárolja. A vállalat beszállítói hálózatába bekapcsolódó magyar cégek a 2014 és 2018 közötti időszakban 113,6 milliárd forint értékben értékesítettek termékeket a külföldi McDonald’s vállalatoknak.
A hálózat munkáltatóként is jelentős: a teljes magyar vendéglátó szektor munkavállalóinak 2,6 százaléka a cég éttermeiben és irodájában dolgozik, 2019 végén csaknem 6800 munkatárs dolgozott ott.
Tavaly februárban a McDonald’s Corporation üzletrész-adásvételi szerződést írt alá Scheer Sándor vállalkozóval, és a magyarországi vállalatban meglévő tulajdoni érdekeltségét teljeskörűen átruházta rá. Scheer Sándor Developmental Licensee (franchise)-partnerként fejleszti és üzemelteti a hazai McDonald’s éttermeket; a tranzakció pénzügyi feltételeit nem hozták nyilvánosságra.