Berobbant az e-piac a négy fal között 

A karantén hatására átrendeződnek a vásárlói szokások – mutatják a legújabb piaci jelzések, amelyekből kiderül, hogy az otthon maradást előkészítő lépések minden kétséget kizáróan az online kereskedelmet erősítik.

2020. 03. 19. 9:15
Hands holding credit card and using laptop. Online shopping
Nem tudja a vevő, hogy gyakran fiktív cég által létrehozott oldalon próbálkozik Fotó: 123RF
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt hónapban dupla annyian kerestek rá Google-n a „Tesco és az Auchan házhozszállítás” kifejezésekre, mint egy évvel ezelőtt, a webshopok kosarai pedig egyre gyorsabban megtelnek, mióta fennáll a jelenlegi egészségügyi helyzet. Ezt jelzik a Google Trends adatai, amelyek szerint március elejéhez képest közel 70 százalékkal nőtt a keresések száma az “auchan házhozszállítás” kifejezésre, míg a Tesconál az elmúlt öt évhez képest rekordmennyiségű kattintás történt mostanában. – A mai nappal pedig kapacitáshiány miatt nem is tudnak több rendelést fogadni – jelezte lapunknak Alberti Dorina, online marketing szakértő.

Kun Álmos, a magyar tulajdonú Dockyard üzletlánc marketing vezetője azt jelezte lapunknak, hogy tavaly márciushoz képest 80 százalékkal nőtt a webshop forgalma a hónap első felében, míg az üzletekbe betérő vásárlóké 30-40 százalékkal visszaesett. A SzerszamKell.hu barkácsáruháznál a tavalyi év azonos időszakához képest a februári és márciusi rendelésszám mintegy duplájára nőtt, januárhoz képest 60-70 százalékos az emelkedés. Ebben minden bizonnyal a tavasz közeledte is szerepet játszott, habár az elmúlt hetekben a szájmaszkok és kézfertőtlenítők eladásából származott nagy rendelésük.

– Most nem a kényelmen van a hangsúly, hanem a biztonságon, hiszen kisebb a valószínűsége, hogy megfertőződünk, ha csak közvetlenül a futárral kerülünk kapcsolatba egy rövid időre. A jelenlegi veszélyhelyzetben pedig kiemelten fontos odafigyelni arra, hogy hány emberrel érintkezünk egy nap – fogalmazott Nagy Gábor, a SzerszamKell.hu ügyvezetője.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.