Az új autót vásárlóknak juttatott állami támogatás mielőbbi bevezetését szorgalmazza Németország legnagyobb autógyártója, a Volkswagen, hogy ellensúlyozza a kereslet drámai csökkenését – tette közzé a Berliner Zeitung. – Ebben a helyzetben a támogatásnak széles körűnek kell lennie és vonatkoznia kell a belső égésű motorral felszerelt modern járművekre is. Természetesen az elektromos autók korábbi támogatását is folytatni kell – mondta a VW márka vezetője, Ralf Brandstätter. Az újság szerint május 5-ig tervezik lebonyolítani az autógyártók találkozóját Angela Merkel kancellárral.
A VW menedzsere szerint az új finanszírozási modell alapulhat akár a megtakarított szén-dioxid-kibocsátáson is. A Volkswagen továbbra is szem előtt kívánja tartani a meglévő klímavédelmi célokat. – Az éghajlat védelme továbbra is a mi feladatunk. A koronavírus-járvány semmit sem változtat ezen – hangsúlyozta Brandstätter. Természetesen gazdasági szempontból is rendkívül indokolt az autóipar támogatása – mondta az igazgató. Számos előny származik belőle, ha a szektor újraindul. Németország legfontosabb iparága a gazdasági termelés tíz százalékát képviseli. A Handelsblatt idézett iparági véleményeket, amelyek az autóvásárlási támogatáson kívül más eszközöket is javasolnak, például a csökkentett áfakulcsot és jobb értékcsökkenési szabályokat. A támogatási programot az autóipari vállalatok szerint még a nyári szünet előtt szükséges elindítani.

Fotó: Reuters
A VW által szorgalmazott ösztönzési program ötlete nem teljesen új. Néhány hete a német sajtóban szakértők fogalmazták meg, hogy milyen lépésekre van szükség az autógyártás újraélesztéséhez. Eszerint ideiglenesen hatályon kívül kell helyezni a meghirdetett kibocsátási küszöböt. Véget kell vetni a dízeltechnológia további tiltásának is, mert az újabb dízelautók bizonyíthatóan tiszták. És felmerült az is, hogy nemcsak az elektromos, hanem a hagyományos, akár dízelautók vásárlását is állami támogatással kell segíteni. Erre a fogyasztásösztönzésre azért van szükség, hogy mielőbb regenerálódjon a kényszerű leállás miatt szétzilálódott autóipari beszállítói láncolat.