Autóvásárlási támogatást vezetnek be Németországban

Németország legnagyobb autó­gyártója szerint ez ellensúlyozná a kereslet drámai csökkenését.

2020. 04. 22. 9:48
VW hosts photo workshop at Zwickau plant
Akár a dízelek vevői is részesülhetnek a kedvezményben Fotó: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új autót vásárlóknak juttatott állami támogatás mielőbbi bevezetését szorgalmazza Németország legnagyobb autó­gyártója, a Volkswagen, hogy ellensúlyozza a kereslet drámai csökkenését – tette közzé a Berliner Zeitung. – Ebben a helyzetben a támogatásnak széles körűnek kell lennie és vonatkoznia kell a belső égésű motorral felszerelt modern járművekre is. Természetesen az elektromos autók korábbi támogatását is folytatni kell – mondta a VW márka vezetője, Ralf Brandstätter. Az újság szerint május 5-ig tervezik lebonyolítani az autógyártók találkozóját Angela Merkel kancellárral.

A VW menedzsere szerint az új finanszírozási modell alapulhat akár a megtakarított szén-dioxid-kibocsátáson is. A Volkswagen továbbra is szem előtt kívánja tartani a meglévő klímavédelmi célokat. – Az éghajlat védelme továbbra is a mi feladatunk. A koronavírus-járvány semmit sem változtat ezen – hangsúlyozta Brandstätter. Természetesen gazdasági szempontból is rendkívül indokolt az autóipar támogatása – mondta az igazgató. Számos előny származik belőle, ha a szektor újraindul. Németország legfontosabb iparága a gazdasági termelés tíz százalékát képviseli. A Handelsblatt idézett iparági véleményeket, amelyek az autóvásárlási támogatáson kívül más eszközöket is javasolnak, például a csökkentett áfakulcsot és jobb értékcsökkenési szabályokat. A támogatási programot az autóipari vállalatok szerint még a nyári szünet előtt szükséges elindítani.

Akár a dízelek vevői is részesülhetnek a kedvezményben
Fotó: Reuters

A VW által szorgalmazott ösztönzési program ötlete nem teljesen új. Néhány hete a német sajtóban szakértők fogalmazták meg, hogy milyen lépésekre van szükség az autógyártás újraélesztéséhez. Eszerint ideiglenesen hatályon kívül kell helyezni a meghirdetett kibocsátási küszöböt. Véget kell vetni a dízeltechnológia további tiltásának is, mert az újabb dízelautók bizonyíthatóan tiszták. És felmerült az is, hogy nemcsak az elektromos, hanem a hagyományos, akár dízelautók vásárlását is állami támogatással kell segíteni. Erre a fogyasztásösztönzésre azért van szükség, hogy mielőbb regenerálódjon a kényszerű leállás miatt szétzilálódott autóipari beszállítói láncolat.

A német autópiaci fejleményeknek tovagyűrűző hatásuk lesz a kelet-közép-európai piacokon is, hiszen például a győri Audi-gyár szoros együttműködésben termel az ingolstadti központi üzemmel. A magyarországi autógyárak a napokban sorra jelentették be tervezett újraindulásukat, azonban iparági forrásaink szerint bizonytalan a kezdés időpontja, mert megrendelések nélkül nem érdemes újraindítani a gépsorokat. Ha felpörögnek a német autóvásárlások, az magával húzza a magyar ipari kapacitásokat is, a beszállítók láncolatán keresztül egészen a hazai kis- és középvállalkozásokig.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.