Ha háború, legyen háború, de a Ryanair győztesen kerül ki belőle – nyilatkozta Michael O’Leary vezérigazgató a Reutersnek. Ehhez Európa legnagyobb diszkont-légitársasága minden eszközt bevet majd, és nem foglalkozik azzal, hogy ezért tíz-, öt- vagy akár egyeurós jegyeket kell kínálnia. Emlékezhetünk, hogy 2012-ben, a Malév leállása utáni hónapokban a Ryanair három-tíz euró közötti jegyárakkal igyekezett megvetni a lábát Budapesten, vagyis nem idegen tőle az eszköz. O’Leary szerint most nem az ár a kritikus pont, hanem hogy a pilóták és a légiutas-kísérők visszatérjenek, és a gépek repüljenek. Lehet, hogy a jegyárak alacsonyabbak lesznek idén, de az olajár még alacsonyabb – jelentette ki a vezérigazgató. Emellett Michael O’Leary felháborodott kirohanást intézett a Lufthansa és az Air France–KLM ellen, amelyek több milliárd eurós támogatást kértek, emellett a Ryanair fellebbezést indít az EU által jóváhagyott francia adókedvezmények ellen is, amelyek kizárják a más európai államokban nyilvántartott légitársaságokat.

Fotó: Éberling András
Eközben a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) azt javasolta, hogy a légitársaságok az utazási korlátozás feloldása utáni hónapokban ne adják el a háromszemélyes üléssorok középső székeit, mivel ez lesz valószínűleg a légi forgalom újraindításának a feltétele. A Ryanair nem ért egyet a javaslattal, ezzel szemben Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója jelezte, hogy nyitott egy ilyen megoldásra. – Így alapvetően blokkolnák a repülőgépek férőhelyeinek az egyharmadát – mondta Váradi a Reutersnek. A 180 férőhelyes Airbus így csak 120 férőhelyes lesz. Különös fintora a sorsnak, hogy éppen Váradi József volt az, aki heves támadásokat intézett a hagyományos társaságok ellen a business class alkalmazása miatt. Márpedig utóbbi egyik jellegzetessége, hogy háromból csak két széket adnak el.
Szijjártó: Legyen zavartalan az áruforgalom
– A járványhelyzet szükségessé teszi a nemzetközi áruforgalom zavartalanságát, és a befektetési támogatások uniós vizsgálat nélkül adható összeghatárának eltörlését – jelentette ki Szijjártó Péter, miután online megbeszélést folytatott az EU-tagállamok felelős vezetőivel. A külgazdasági és külügyminiszter közölte, hogy Magyarország az összes szomszédja felé biztosítja a korlátozás nélküli határátlépést a fuvarozóknak. A tárcavezető azt is elmondta, hogy a kormány a jövő hét elején javaslatot nyújt be az Európai Bizottsághoz a befektetésösztönzési szabályok lazítására.