Tavaszi bumm van a Magyar Posta csomagfeldolgozó üzemeiben – közölte a Magyar Nemzettel a társaság. Mint írták, érezhetően nagyobb fokozatra kapcsolt a hazai online kiskereskedelem, és március vége óta ismét érkeznek – mégpedig egyre jelentősebb mennyiségben – a korábban, még március elején megrendelt küldemények a Távol-Keletről is. Kérdés persze, hogy mennyire maradt meg a külföldi termékek iránti rendelési kedv, vagyis a forgalom ezen része mennyire marad fenn a következő hetekben.
A posta a külföldről érkező küldeményeket a szokott rend szerint, fennakadások nélkül kézbesíti a feldolgozást és az esetleges vámolást követően. A társaság felidézte, hogy az elmúlt évek fejlesztései javították a postai logisztikai infrastruktúra rugalmasságát és a belső működési folyamatok hatékonyságát is, így a nehezen tervezhető, változó mennyiségek sem okoznak gondot. Az este-éjjel beérkező csomagokat másnap kézbesítik, ennek sikeressége ráadásul ellensúlyozza a többletmennyiséget, mivel nemcsak a küldemények száma nőtt, hanem az otthon lévőké is.
Az érintésmentes kézbesítés is flottul megy, ezt az ügyfelek is támogatják, és nem is hiányolják az aláírást. Emellett egyre kevesebb webáruház ajánlja fel a fixponti átvételt, illetve támogatják, kifejezetten kérik az online fizetést.
A külföldről érkező csomagok forgalmánál sokkal kiszámíthatóbb a hazai online kiskereskedelmi piac és az ahhoz kapcsolódó logisztikai feladatok. Minden évben jellemző a húsvét előtti tavaszi zsongás a csomaglogisztikában, ez idő tájt rendszerint a küldeményszám a karácsony előtti időszak halvány másolatának tekinthető. De a mostani helyzet más. A járvány nélkül tervezetthez képest április első hetében több mint 25 százalékkal több csomagot kézbesített a Magyar Posta, még a húsvét előtti négy munkanapos héten is húsz százalék feletti volt az eltérés. Ennek oka az, hogy a legtöbb bolt bezárt, és az otthon maradók közül olyanok is online rendelnek, akik egyébként szeretik a hagyományos vásárlást.

Fotó: Bach Máté
A kiszállított termékek köre azonban a későbbiekben várhatóan változik a jelenlegihez képest. Mostanában ugyanis leginkább szájmaszkokat, fertőtlenítőszereket, higiéniai és kozmetikai cikkeket rendelnek a Magyar Posta partnereitől. A home office-hoz és a digitális oktatáshoz kapcsolódóan pedig – ahogyan arról a Magyar Nemzet korábban beszámolt – az elektronikai cikkek is nagyobb számban jelentek meg a csomagok között, és az olyan háztartási kisgépek is, mint a kenyérsütő vagy a szendvicskészítő.