Karanténba nem megy ajánlott levél
A járványügyi veszélyhelyzetre a Magyar Posta a fertőzésveszély kockázatát csökkentő kézbesítési eljárást alakított ki – ez lehetővé teszi, hogy a postás és a címzett elkerülje a közvetlen fizikai érintkezést. Az ajánlott leveleket a kézbesítő a postaládába dobhatja úgy, hogy ennek tényét rögzíti az elektronikus készülékén. A tértivevényes küldemények átvételét a címzettnek nem kell aláírással igazolnia. Ehelyett a személyazonosságot igazoló igazolvány adatait egyezteti a kézbesítővel, lehetőség szerint mintegy másfél méteres távolságból. A kézbesítő az adatokat rögzíti a készülékén és átvettnek minősíti a küldeményt. Más a helyzet a hatósági házi karanténban lévő címzetteknél. Az ő címükre a tértivevényes ajánlott küldeményeket, hivatalos iratokat, csomagküldeményeket és a kifizetési utalványokat a postás nem kézbesíti személyesen. A küldemények kézbesítését a karantén lejártát követően kísérlik meg, sikertelenség esetén az értesítőn megjelölt ideig őrzi a posta. A karantén ideje alatt az ajánlott és a közönséges levélküldeményeket a levélszekrénybe kézbesítik. (S. O.)