Nem keltett különösebb feltűnést a hír, hogy a magyar nemzeti vasúttársaság ötven új hibrid elektromos motorvonatot kíván beszerezni. Pedig az akkumulátoros hibrid technológia, amelyet megcélzott a MÁV, világszerte újdonság, és a cél, hogy a felsővezetékkel nem rendelkező, kis forgalmú mellékvonalakon ezek a hipermodern járművek váltsák fel a hetvenes évekből itt maradt Piroskákat – hivatalos nevükön BZ-Mot dízel járműveket –, felér egy technológiai forradalommal. A hír úgy szólt, hogy húsz 200, és harminc 150 ülőhelyes új, zéróemissziós hibrid (felsővezetékes és akkumulátoros üzemű) villamos motorvonat beszerzésére írt ki európai uniós közbeszerzési eljárást a MÁV-Start. A tervek szerint az ötven jármű 2023-2029 között érkezik majd a vasúttársasághoz.
Támadássorozat a keleti befektetők ellen
A Samsung gödi akkugyára a jogszabályoknak megfelelően működik.