Máris csökkenti a termelést Wolfsburgi gyárában a Volkswagen Csoport, mivel Európában továbbra is gyenge az új autók iránti kereslet – közölte az Automotive News európai kiadása. A VW ideiglenesen leállítja a gyártást két olyan gépsoron, amelyek a Tiguan, a Touran és a Seat Tarraco modelleket készítik – közölte a társaság. Rugalmasan kell működniük, az ügyfelek járműrendeléseihez alkalmazkodva, és azt remélik, hogy a helyzet a lehető leghamarabb normalizálódik.
A VW a múlt hónapban fokozatosan újraindította a gyártást Európában, csakúgy, mint a Daimler és a Renault, azután, hogy a koronavírus miatt leállították a gyártást márciusban és áprilisban. De annak ellenére, hogy a járványügyi intézkedések enyhülnek, sok ügyfél továbbra is távol marad a bemutatótermektől, mivel a válság gazdasági visszaesése miatt nőtt a munkanélküliség az egész régióban. A VW szerint ugyanakkor a kínai értékesítési számok áprilisban meghaladták az előző évi szintet, és a cég addig fogja a termelést visszafogni Európában, amíg a kereslet itt is magára talál.
Az németországi gyártók, köztük a VW a kereslet fellendülését az állami keresletösztönző programoktól várják. A szövetségi kormány és személyesen Angela Merkel kancellár azonban nem fogadta osztatlan örömmel a kezdeményezést. Ha a német autóipar, Európa motorja a közvélemény támogatását remélte a kormánnyal folytatott alkudozás során, csalódhat. Legalábbis a Deutschlandtrend és az ARD televízió közös felmérése szerint – amelynek a megrendelője a sajtóhírekből nem derül ki – a megkérdezetteknek csak alig 12 százaléka támogatna egy közpénzből finanszírozott autócsere-programot, 22 százalékuk csak a kiemelten környezetbarát járművek támogatásával ért egyet, és a túlnyomó többség, 63 százalék teljesen el is zárkózott a kezdeményezéstől – olvasható a Presseportal.de hírei között. Ez az eredmény pedig akár el is döntheti a kérdést.