Alig indultak meg, máris újra leálltak a VW gyártósorai

A járműrendelésekhez alkalmazkodva működnek, Európában viszont gyenge az új autók iránti kereslet.

2020. 05. 14. 10:12
Wolfsburg, 2020. április 27. Védõmaszkoos munkások a Volkswagen wolfsburgi gyárában 2020. április 27-én. A német jármûgyártó ezen a napon újraindította a koronavírus-járvány miatt korábban leállított termelést. MTI/AP/Getty Images/Alexander Koerner Fotó: Alexander Koerner
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Máris csökkenti a termelést Wolfsburgi gyárában a Volkswagen Csoport, mivel Európában továbbra is gyenge az új autók iránti kereslet – közölte az Automotive News európai kiadása. A VW ideiglenesen leállítja a gyártást két olyan gépsoron, amelyek a Tiguan, a Touran és a Seat Tarraco modelleket készítik – közölte a társaság. Rugalmasan kell működniük, az ügyfelek járműrendeléseihez alkalmazkodva, és azt remélik, hogy a helyzet a lehető leghamarabb normalizálódik.

A VW a múlt hónapban fokozatosan újraindította a gyártást Európában, csakúgy, mint a Daimler és a Renault, azután, hogy a koronavírus miatt leállították a gyártást márciusban és áprilisban. De annak ellenére, hogy a járványügyi intézkedések enyhülnek, sok ügyfél továbbra is távol marad a bemutatótermektől, mivel a válság gazdasági visszaesése miatt nőtt a munkanélküliség az egész régióban. A VW szerint ugyanakkor a kínai értékesítési számok áprilisban meghaladták az előző évi szintet, és a cég addig fogja a termelést visszafogni Európában, amíg a kereslet itt is magára talál.

Az németországi gyártók, köztük a VW a kereslet fellendülését az állami keresletösztönző programoktól várják. A szövetségi kormány és személyesen Angela Merkel kancellár azonban nem fogadta osztatlan örömmel a kezdeményezést. Ha a német autóipar, Európa motorja a közvélemény támogatását remélte a kormánnyal folytatott alkudozás során, csalódhat. Legalábbis a Deutschlandtrend és az ARD televízió közös felmérése szerint – amelynek a megrendelője a sajtóhírekből nem derül ki – a megkérdezetteknek csak alig 12 százaléka támogatna egy közpénzből finanszírozott autócsere-programot, 22 százalékuk csak a kiemelten környezetbarát járművek támogatásával ért egyet, és a túlnyomó többség, 63 százalék teljesen el is zárkózott a kezdeményezéstől – olvasható a Presseportal.de hírei között. Ez az eredmény pedig akár el is döntheti a kérdést.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.