Palkovics László kiemelte, hogy tavaly jelent meg egy IMF-elemzés, amely az ipari termékek high-tech részarányát vizsgálta, és ebben Magyarország Németországgal karöltve az első helyen áll.
Ez nem véletlen, mert a magyar vállalatok sok energiát fordítottak erre – mondta a miniszter, hozzátéve: a kormány ezért döntött amellett, hogy az autonóm technológiák kutatási területét segíti a feltételek kialakításában.
Ezért döntöttek a zalaegerszegi Zalazone tesztpálya megépítése mellett, amely olyan ütemben épül, ahogy gondolták, mondta. A következő lépés a közutak megnyitása volt az autonóm járművek előtt három évvel ezelőtt, hogy valós környezetben is vizsgálni lehessen a járműveket.
A negyedik elem egy olyan környezet kialakítása volt, ahol a járművek kommunikálni tudnak a közúttal is, ilyen a mostani tesztelés is a lezárt útszakaszon, ahol a megfelelő környezetet 5G technológiával alakították ki, ismertette.