György László hozzátette, hogy a támogatás része az összesen 85 milliárd forintos egészségipari fejlesztési koncepciónak.

Brüsszelben és Budapesten is lesznek gazdatüntetések
A kiszivárgott új agrárpolitikai terv kiverte a biztosítékot a gazdáknál.
György László hozzátette, hogy a támogatás része az összesen 85 milliárd forintos egészségipari fejlesztési koncepciónak.
Lengyel Györgyi egészséggazdaságért felelős miniszteri biztos stratégiai fontosságúnak nevezte az egészségipar fejlesztését. Szavai szerint a járványügyi helyzet is megmutatta, hogy az ellátásbiztonság milyen fontos, nemcsak veszélyhelyzetben, hanem a mindennapokban is az egyik legfontosabb közügy.
Hozzátette: 2018 ősze óta zajlik a kormányzati munka a háttérben, az egészségipari átfogó stratégiának megalkotása az elmúlt hónapokban láthatóvá vált mindenki számára.
Lengyel Györgyi elmondta: a stratégiai törekvésekkel összhangban állnak a kormány döntései mind a Pénzügyminisztériumnál lévő ötvenmilliárd forintos támogatás, mind pedig az ITM költségvetésében szeptembertől rendelkezésre álló egészségipari gyártóvállalatok támogatását szolgáló 35 milliárd forintos támogatás. Ezt az összeget a hazai kapacitások fejlesztésére fordítják, amely biztosítja a vállalatok technológiai előre lépését, a XXI. századi egészségügyi ellátás szolgálatát, ezen keresztül a lakosság ellátásának biztonságát olyan termékekkel, amelyek a járványügyi védekezés, a veszélyhelyzet idején kulcsfontosságúak.
Ismertette, hogy a stratégiát a nemzetközi gyakorlatok megvizsgálása alapozta meg, emellett megkérdezték az ágazati szereplőket, intézményeket, orvostudományi képzést folytató egyetemeket, kutatóközpontokat és a társminisztériumokat is. A 35 milliárd forintos keretösszeg számszerűsítésekor a német kormány hasonló célokra fordítandó összegét viszonyították GDP-arányosan.
Közölte: az egészségipari cégek körében elvégeztek egy nagymintás kutatást is, kiválasztottak 6677 céget, amelyek főtevékenységük, vagy legalább két melléktevékenységük szerint egészségipari vállalkozásnak tekinthetők. Ezek 73 százaléka, 4896 számít működő cégnek. Elemezték a vállalkozások termékpalettáját, erősségeiket, támogatandó területeiket, ezzel párhuzamosan készült egy terméklista arról, hogy mit vásárol egy egészségügyi intézmény.
Ezek alapján a felhívásban négy támogatási célcsoportot jelölnek majd meg: az első típusú támogatási célcsoportba azon egészségügyi vállalkozások tartoznak, amelyek jelentős gyártási, fejlesztési potenciállal vagy ígéretes projektötletekkel rendelkeznek már most is. A második célcsoportot azon vállalatok jelentik, amelyek az egészégiparnak alapanyagokat, alkatrészeket gyártanak vagy veszélyhelyzetben gyorsan át tudnak állni az egészségiparban használatos termékek gyártására.
Nyitva áll ez a pályázat a harmadik csoportban azoknak, akik termelékenységjavításra, technológiai váltásra, irányításmenedzsment-fejlesztésre vagy energiahatékonyságra irányuló beruházást kívánnak megvalósítani. A negyedik célcsoport pedig olyan kutatás-fejlesztési projektek támogatását jelenti, amelyekkel az elmúlt időszakban, főleg a veszélyhelyzet során lehetett találkozni, de komoly innovációs teljesítményt jelentenek és rövid időn belül valamilyen termékben meg tudnak jelenni.
A támogatandó projektméretet még nem határozták meg, ez függ a beérkező pályázatoktól is, az viszont eltökélt céljuk, hogy a támogatási intenzitás maximum ötven százalék legyen – tette hozzá a miniszteri biztos.
A kiszivárgott új agrárpolitikai terv kiverte a biztosítékot a gazdáknál.
Nem riogatás, először 2021-ben merült fel a javaslat.
A fejlesztendő térségekben nyújthat segítséget a program.
A boltok is jól járnak a rendszerrel, a visszavitt hulladékért kiosztott utalványok több mint százmilliárd pluszforgalmat hozhattak az üzleteknek.
A kiszivárgott új agrárpolitikai terv kiverte a biztosítékot a gazdáknál.
Nem riogatás, először 2021-ben merült fel a javaslat.
A fejlesztendő térségekben nyújthat segítséget a program.
A boltok is jól járnak a rendszerrel, a visszavitt hulladékért kiosztott utalványok több mint százmilliárd pluszforgalmat hozhattak az üzleteknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.