Lassan fogadják el a német járművezetők a villanyautókat

Növekszik, de még mindig csekély az elektromos meghajtás iránti bizalom a német autósok körében.

2020. 07. 19. 17:22
Lassan, de biztosan bővül a hazai hálózat Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy friss felmérés szerint a német járművezetők körében növekszik az elektromos autók népszerűsége. Jelenleg az autóvásárlás iránt érdeklődők 11 százaléka szeretne tisztán elektromos autót vásárolni. Ez négy százalékponttal több, mint egy évvel ezelőtt, az előző elektromos autók felmérésén, amint azt a Check24 müncheni közvélemény-kutató cég bejelentette. A hibrid autók is egyre népszerűbbek: a potenciális vásárlók 13 százaléka venne kombinált benzin- és elektromos meghajtású autót, szemben a 2019 augusztusi 10 százalékkal. Ugyanakkor összességében az autósok csaknem 60 százaléka még mindig inkább a benzines vagy dízelmotoros autót részesíti előnyben – olvasható az Automobilwoche.de portálon.

Mint ismeretes, a német kormány június elején döntött az elektromos autók vásárlásának a további támogatásáról. A korábbi 6000 eurós (mintegy 2,1 millió forintos) támogatás felét állta az állam, a másikat az autógyártók; most az állam már alapból 6000 eurót ad, a gyártók továbbra is 3000-et, ezzel a németek már 9000 eurós (3,15 millió forintos) kedvezménnyel számolhatnak, ha új, de 40 ezer eurónál (mintegy 14 millió forintnál) olcsóbb villanyautót vásárolnak. A németek az új támogatással az autóeladásoknál tavaly tapasztalt 1,8 százalékos villanyautó-arányt szeretnék érezhetően előremozdítani. Ugyanezt a célt szolgálja, hogy minden német benzinkúton kötelező lesz elektromos töltőpontot üzemeltetni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.