A német Járműipari Szövetség (VDA) egyelőre nem látja az iparág válságából kivezető alagút végén a fényt. Sok vállalat helyzete továbbra is kritikus, mondta Hildegard Müller, a VDA elnöke a DPA hírügynökségnek annak kapcsán, hogy Angela Merkel kancellárral tárgyalt. Nem ez volt az első autóipari csúcstalálkozó, a BMW, a VW és mások a járvány első hullámának idején a kormányzathoz fordultak.
– Annak érdekében, hogy a jövő mobilitása mielőbb megvalósuljon, meg kell teremteni a politikai, az infrastrukturális és a jogi feltételeket – mondta Müller, akinek a szavait az Automobilwoche.de idézte. A legfőbb kérdés, hogy Németország, valamint az európai járműipar hogyan tudja tovább erősíteni pozícióját világszerte a hálózatba kötött járművek és automatizált vezetés terén. Ehhez konstruktív együttműködésre van szükség a politikusokkal a biztonság és a szabványok kérdéseiben. A német autóipar 2024-ig mintegy 25 milliárd eurót fektet be a digitalizálásba.

A gyártók korábban azt szorgalmazták, hogy a kormány adjon több támogatást az autóiparnak mint kulcsfontosságú ágazatnak, amely több százezer munkahelyet tart fenn Németországban. A járvány idején összeomlott a kereslet. Júniusban a gazdaságélénkítő csomagról folytatott vitában az autóipar állami támogatást követelt a modern benzin- és dízelüzemű autók vásárlói számára is a kereslet fellendítése érdekében. Ez a nevezetes roncsautóprogram – amelyben jelentős összeggel támogatták volna azt az autóvásárlót, aki leadja a bontóba korszerűtlen, környezetszennyező gépkocsiját – nem kapta meg a támogatást, különösen a baloldali SPD ellenállása miatt.
Ezzel szemben a német kormánykoalíció magasabb összegű támogatásról döntött az elektromos autók vásárlói számára. Úgy határoztak, hogy a meghatározott idejű általános áfacsökkentés megfelelő ösztönzést jelent majd a piacon. Az intézkedések hatására a közelmúltban lényegesen több új e-autót vásároltak Németországban.