Bekövetkezett, amitől a szakértők jelentős része óvta a német és az európai döntéshozókat: a megfontolatlanul alkalmazott, környezetvédelmi érvekkel indokolt szigorú kibocsátási szabályok bevezetése miatt a német autóipar elveszítette globális versenyképességének és jövedelemtermelő képességének egy részét. Ma már nem húzóágazata, hanem tehertétele a német gazdaságnak az autóipar, legalábbis ez derült ki az egyik legtekintélyesebb német gazdaságkutató intézet, a kölni IW (Institut der Deutschen Wirtschaft) elemzéséből, amelyet az MTI szemlézett. Eszerint véget ért a német autóipar aranykora, amelyet 2008–2018 között tapasztalhattunk.
Az európai gazdák számára katasztrófa lenne Ukrajna uniós csatlakozása
Ukrajna 41 millió hektár mezőgazdasági területtel rendelkezik, ahol hatalmas élelmiszeripari üzemeket működtetnek, ezáltal gyakorlatilag romba döntenék az európai agrárélelmiszer-gazdaságot − mutatott rá Jakab István.