Idén szeptemberben 11 916 import személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami
Félelmetes hanyatlásba kezdett Németország
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
Idén szeptemberben 11 916 import személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami
az előző hónaphoz képest 23 százalékos növekedést jelent, tavaly szeptemberhez viszonyítva ugyanakkor továbbra is tíz százalékkal marad el.
– A koronavírus-járvány második hulláma ellenére várakozáson felül növekedett a használtautó-import – mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója – Bár az autópiacokat övező bizonytalanság hatására a behozatal mértéke június óta is folyamatosan 10-15 százalékkal a tavalyi szint alatt alakul, az megállapítható, hogy a vásárlók a határzár miatt jelentősen megnehezedő magánimport helyett is megtalálták a módját annak, hogy hozzájussanak a külföldön kinézett autókhoz. Mindez megerősíti azt a várakozást, hogy az idei év végéig a használtautó-import volumene éves szinten meghaladja majd a 125 ezres szintet.
A belföldi használtautó-piac másik fő forrását jelentő újautó-piacon is jelentős pozitív változás mutatkozott az elmúlt hónapban: 11 449 új autót helyeztek forgalomba, ezzel január óta ez az első hónap, hogy több új személygépkocsit értékesítettek, mint egy évvel korábban. Az új autók által lecserélt korábbi járművek szintén jelentős mértékben aktivizálják a belföldi használtautó-piacot is. A használtautó-import mértéke az idei év első kilenc hónapjában összesen 98 921 darab volt, 16 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 117 354-es mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 90 092 volt, ami 22 százalékkal marad el az egy évvel korábbi 115 105-ös értéktől.
Az európai autópiacot befolyásoló tényezők közül rövid távon a járványhelyzet, hosszabb távon az elektromos hajtásra való áttérés érezteti a hatását. A Covid–19 miatti határzár nehezíti a Németországból származó gépkocsik magánimportját, de nem lehetetleníti el. Ezzel szemben
az idén év elején életbe lépett szén-dioxid-kibocsátási korlátozás, valamint az euró–forint árfolyam alakulása azt eredményezi, hogy az új autók ára jelentősen emelkedik. Utóbbi miatt az autóvásárlás előtt állók egy része új helyett használt járművet vásárol.
Ez a tendencia az EU alacsonyabb jövedelmű országaiban szintén megfigyelhető. Például a spanyol piacon az öreg használt autók iránti kereslet ugrásszerűen nőtt – ez derült ki egy spanyol hirdetési portál felmérése során. Júliusban és augusztusban azon autók értékesítése, amelyek húsz évnél idősebbek, harminc százalékkal nőtt, 44 ezer darabra. Az átlagár 1400 euró volt, de sokan ötszáz euró körüli összegért vettek autót. Eközben az új autók értékesítése augusztusban több mint tíz százalékot esett az előző évi szinthez képest Spanyolországban. Szakértők szerint a kevésbé gazdag EU-s országok mindegyikében hasonló forgatókönyv megvalósulása várható.
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
A cél az, hogy a képződő hulladék a lehető legnagyobb arányban nyersanyagként hasznosuljon újra.
Cáfolja az államtitkár Magyar Péter vádjait
Oroszország hatalmas támadást indított
Vörös riasztást kapott minden Gmail-felhasználó: azonnal törölni kell ezt a 3 e-mailt!
Hivatalos: elárverezik a legendás magyar gyárat – nem tudták megmenteni
Az univerzum ajándéka: ez a 3 csillagjegy pénzhez jut még karácsony előtt
Szívszorító hír érkezett a magdeburgi támadással kapcsolatban
Az egekig magasztalja Szoboszlai és Kerkez teljesítményét a brit média
Szoboszlai gólt lőtt, gólpasszt adott, őrült meccsen nyert a Liverpool
Lezuhant egy utasszállító repülő, sokan meghaltak + videó
Pressman nem teszi zsebre, amit a lehetséges utódjától kapott
Magyar kézbe kerül Románia pénzügyeinek irányítása
Mutatjuk, miről tárgyalt Fico és Putyin Moszkvában + videó
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
A cél az, hogy a képződő hulladék a lehető legnagyobb arányban nyersanyagként hasznosuljon újra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.