Vögyhíddal, alagúttal épülnek az utak a nyugati végeken

Még az idén átadják Sopron gyorsforgalmi kapcsolatát, és elkezdődött a várost elkerülő szakasz, valamint egy autópálya-alagút építése is. Látványos az M8-as nyugati végének kivitelezése is, Vasszentmihálynál az ország egyik legnagyobb völgyhídja létesül.

2020. 10. 31. 8:24
Csorna, 2020. június 17. Aszfaltterítő gép és úthengerek az M85-ös kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Csorna és Sopron között épülő szakaszán, Csorna közelében 2020. június 17-én. Az 57 kilométert érintő beruházás 2020 végére fejeződik be. MTI/Krizsán Csaba Fotó: Krizsán Csaba Forrás: MTI
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több szempontból is fontos gyorsforgalmi kapcsolat épül a magyar–osztrák határ közelében: az M85-ös út Sopront köti be a sztrádahálózatba, másfelől, lévén többé-kevésbé párhuzamos vele, forgalmat vehet majd át az M1-esről. Az M85-ös gyorsforgalmi út kétszer két sávon, 110 kilométeres sebességre engedélyezve Csorna és Sopron között létesül, a várost elérő szakaszok kivitelezésének a határideje az év vége.

A jelenlegi készültségi fok ismereté­ben a forgalomba helyezésnek műszaki akadálya előreláthatóan nincs – tette közzé az Innotéka.hu. A Csorna és Fertőrákos között több vállalat kivitelezésében zajló munkában szinte minden munkafolyamat nyomon követhető. A műtárgy- és magasépítésen, a pályaszerkezet-fektetésen, a forgalomtechnikán keresztül a befejező munkák közé sorolt vadvédő kerítés, üzemi hírközlés kiépítése és a növények telepítéséig többféle fázis zajlik egyszerre.

Az M85-ös gyorsforgalmi út Csornától nyugatra nyúló szakasza hamarosan elkészül
Fotó: Krizsán Csaba / MTI

Az 57 kilométeres gyorsforgalmi utat négy szakaszban építik, közülük a Csorna és a Fertőd-Endrédmajor közötti 20,05, a Fertőd-Endrédmajor és Nagylózs közötti 15,6, illetve a Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeres szakaszok révén jutnak majd el a járművek a nyugat-magyarországi városba. A negyedik szakasz Sopron-kelet és Fertőrákos között, 6,4 kilométeren kerüli meg Sopront és éri el az országhatárt.

Ez utóbbi tartalmaz egy alagutat is, amelynek megépítését a napokban kezdték meg. Az M85 soproni elkerülőjére, amelynek része a bécsi-dombi alagút, a beruházó NIF 2018-ban írt ki nyílt közbeszerzési eljárást, és 2024 közepére készülhet el. Először a bal oldali, majd a jobb oldali járatot alakítják ki.

Az áttörés a tervek szerint egy-egy évet fog igénybe venni. A bányászati munkákat az alagút szigetelése és belső vasbeton szerkezetének megépítése követi majd.

Eközben zajlik a 8-as főút Körmend és Rábafüzes közti, kétszer egysávos, de a településeket elkerülő részének létesítése. Rábafüzes közvetlen szomszédja Szentgotthárdnak, amely többek közt az Opel motorgyárának és az Allison váltógyártó üzemének ad otthont. Az út azért épült kétszer egy sávon, mert az osztrák fél nem tartotta indokoltnak a négysávos kialakítást. Az utat két szakaszra bontva valósítják meg.

A Körmend–Vasszentmihály közötti rész várhatóan jövő augusztusra készül el, míg a Vasszentmihálytól Rábafüzesig tartó 9,45 kilométeres szakaszt már jövő áprilisban forgalomba helyezik. Itt épül Magyarország egyik leghosszabb völgyhídja, az 575 méteres vasszentmihályi átkelő. A műtárgyon az alépítmény már elkészült, az acél főtartók is a helyükön vannak, jelenleg a vasbeton pályalemez építése zajlik. A 11 támaszú völgyhídnak 22 méteres pillérei is lesznek azért, hogy átívelje a Vörös-patak völgyét, illetve a Nemesmedves–Vas­szentmihály közötti utat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.