Több szempontból is fontos gyorsforgalmi kapcsolat épül a magyar–osztrák határ közelében: az M85-ös út Sopront köti be a sztrádahálózatba, másfelől, lévén többé-kevésbé párhuzamos vele, forgalmat vehet majd át az M1-esről. Az M85-ös gyorsforgalmi út kétszer két sávon, 110 kilométeres sebességre engedélyezve Csorna és Sopron között létesül, a várost elérő szakaszok kivitelezésének a határideje az év vége.
A jelenlegi készültségi fok ismeretében a forgalomba helyezésnek műszaki akadálya előreláthatóan nincs – tette közzé az Innotéka.hu. A Csorna és Fertőrákos között több vállalat kivitelezésében zajló munkában szinte minden munkafolyamat nyomon követhető. A műtárgy- és magasépítésen, a pályaszerkezet-fektetésen, a forgalomtechnikán keresztül a befejező munkák közé sorolt vadvédő kerítés, üzemi hírközlés kiépítése és a növények telepítéséig többféle fázis zajlik egyszerre.

Fotó: Krizsán Csaba / MTI
Az 57 kilométeres gyorsforgalmi utat négy szakaszban építik, közülük a Csorna és a Fertőd-Endrédmajor közötti 20,05, a Fertőd-Endrédmajor és Nagylózs közötti 15,6, illetve a Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeres szakaszok révén jutnak majd el a járművek a nyugat-magyarországi városba. A negyedik szakasz Sopron-kelet és Fertőrákos között, 6,4 kilométeren kerüli meg Sopront és éri el az országhatárt.
Ez utóbbi tartalmaz egy alagutat is, amelynek megépítését a napokban kezdték meg. Az M85 soproni elkerülőjére, amelynek része a bécsi-dombi alagút, a beruházó NIF 2018-ban írt ki nyílt közbeszerzési eljárást, és 2024 közepére készülhet el. Először a bal oldali, majd a jobb oldali járatot alakítják ki.
Az áttörés a tervek szerint egy-egy évet fog igénybe venni. A bányászati munkákat az alagút szigetelése és belső vasbeton szerkezetének megépítése követi majd.
Eközben zajlik a 8-as főút Körmend és Rábafüzes közti, kétszer egysávos, de a településeket elkerülő részének létesítése. Rábafüzes közvetlen szomszédja Szentgotthárdnak, amely többek közt az Opel motorgyárának és az Allison váltógyártó üzemének ad otthont. Az út azért épült kétszer egy sávon, mert az osztrák fél nem tartotta indokoltnak a négysávos kialakítást. Az utat két szakaszra bontva valósítják meg.