A világjárvány által előidézett gazdasági helyzetben a megváltozott fogyasztói szokásokhoz való alkalmazkodás a versenyképesség kulcsa. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) az e-kereskedelem tovább erősödő térnyerésére reagálva létrehozta a Budapest Select Concept Store webshopot, hogy platformot biztosítson a hazai márkák termékeinek, és ezáltal értékesítési lehetőséghez juttassa őket olyan időszakban, amikor a személyes eladások erőteljesen visszaszorultak. A hazai divat- és dizájnipar integratív koordinációs szervezeteként az MDDÜ kötelességének érzi, hogy nehéz időkben is támogatást nyújtson az iparági szereplőknek, így a megváltozott gazdasági helyzetben tett lépései között fontos a hazai divat- és dizájnvállalatok értékesítési folyamatainak elősegítése. A platform célja, hogy a nyílt pályázat során, a szakmai zsűri által kiválasztott divat- és dizájnmárkák széles körű online láthatóságot kapjanak. A webshop segítségével elérhetik a vásárlóerőt jelentő célcsoportot, azaz a termékeik iránt érdeklődő fogyasztókat, ezáltal növelhetik a vállalkozásuk bevételét – olvasható az MDDÜ közleményében.

Az ügynökség tavasszal kérdőíves kutatással és az iparági szereplőkkel folytatott egyeztetések során mérte fel a világjárvány ágazatra gyakorolt hatását.
A szakma visszajelzéseiből kiderült, hogy a legtöbben a keresletcsökkenést élték meg a legnagyobb kihívásként, a fogyasztói szokások változásával pedig nagymértékű igény mutatkozott egy online értékesítési felület létrehozására.
Az MDDÜ a webshop megvalósításával átvállalja a márkák digitalizációs fejlesztési terheit, ezzel enyhíti a pandémia kedvezőtlen hatásait. Az offline értékesítési lehetőséggel nem rendelkező márkák termékei így felkerülnek a virtuális térbe, így elérhetik a fogyasztókat. A keresletcsökkenés mérséklésén túl az omnichannel értékesítési stratégia előmozdítja a digitális átalakulást a szektorban, amely hosszú távon erősíti a vállalkozások ellenálló képességét.
A hazai márkák nemzetközi promotálása céljából az MDDÜ 2018-ban hozta létre a Budapest Select ernyőmárkát, hogy a tervezők egységes kommunikáció által, de saját arculati elemeiket megtartva nagyobb figyelmet kapjanak, elismertté és sikeressé váljanak.
A webshop kihangsúlyozza és láthatóvá teszi a bennük rejlő értékeket a divat és dizájn iránt érdeklődő hazai és nemzetközi közönség számára. Az oldalon maszkokon, pólókon és kabátokon kívül egyedi lámpák és bútorok széles skálája is megtalálható. A platform a magyar divat- és dizájnmárkák ismertségének növelésén túl ahhoz is hozzájárul, hogy a márkák személyes történeteit megismerve erősebb kapcsolat alakuljon ki a fogyasztók és a brandek között. Bár a termékek megrendelése a webshopokhoz hasonló működési elvek mentén történik, a darabok egyedileg készülnek, így azoknak a vásárlóknak, akik hazai termékek mellett döntenek karácsonyi ajándék gyanánt, érdemes időben szétnézni az oldalon.