Örök sláger a gyerekek körében a Lego és az édesség

Idén is milliárdokat költenek a vásárlók játékokra a karácsony előtti hetekben egy friss felmérés szerint.

MTI
2020. 12. 05. 14:46
A dán cég első féléve jól sikerült, a járvány alatt sok játékot adtak el Fotó: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Regio Játék becslése szerint az éves magyar játékpiaci forgalom meghaladhatja az ötvenmilliárd forintot, melynek fele, 25-27 milliárd forint a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik – közölte szombaton a cég a távirati irodával.

Gyaraki Dávid, a Regio Játékkereskedelmi Kft. (Regio Játék) marketingvezetője a közleményben kiemelte: a játékpiac legerősebb időszaka minden évben a karácsonyhoz köthető, így az év végi ünnepi szezonban a legmagasabbak a kosárértékek.

Idén átlagosan 11 ezer forintos online és 8800 forintos hagyományos áruházi vásárlásokat várnak a játékpiac szereplői.

Ezt alátámasztja a legfrissebb kutatásuk is: idén a szülők fele több mint tízezer forintot tervez költeni, negyven százaléka pedig 5000–10 000 forint közötti összeget szán gyerekenként a karácsonyi ajándékra.

Adataik szerint Mikulásra a szülők megközelítőleg fele kétezer forint feletti, 26,5 százaléka 1500–2000 forint közötti, 16,5 százaléka 1000–1500 forint értékben vásárol ajándékot, kilenc százalék kevesebb mint ezer forintot költ. Idén leginkább édességet (47 százalék) és játékot (44 százalék) kapnak a gyerekek, a később beváltható élményutalványok és a zsebpénz nem jellemző.

A karácsonyi ajándékok között minden évben népszerűek a kreatív játékok, különösen a Lego-készletek
Fotó: Reuters

Az előző éveknek megfelelően az idei esztendőben tovább emelkedett az online vásárlások, és a mobilról érkező tranzakciók száma is, mindkettő a duplájára nőtt 2019 azonos időszakához képest – mondta Gyaraki Dávid. A felmérésben részt vevők 67 százaléka válaszolta, hogy interneten tervez ajándékot vásárolni.

A marketingszakember közölte: idén jellemzően két-három különböző meglepetést találnak majd a gyerekek a fa alatt, a legnépszerűbb játékkategóriák pedig a kreatív, fejlesztő játékok, a társasjátékok és az örök klasszikus Lego-készletek.

A magyar tulajdonú Regio Játékkereskedelmi Kft. 2020-ban 43 áruházra bővítette hálózatát, közel 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon. A cég több mint ötszáz dolgozót foglalkoztat. 2019-ben 13,2 milliárd forint nettó árbevételt értek el, az előző évi 12,2 milliárd forintot követően.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.