A szuperakkumulátor lehet az új csodafegyver

Hatalmas erőket mozgatnak meg az autógyártók és nagy beszállítók, hogy az elektromos közlekedés elterjedésének fő akadályát, az akkumulátorok lassú töltésének és gyors lemerülésének a problémáját megoldják. A németek a legendás VW-vezér, Martin Winterkorntól várják a szuperakku megalkotását, a Daimler olyan cégbe társult be, amely a szupergyors töltést kívánja megvalósítani.

2021. 01. 20. 7:37
Amikor még Martin Winterkorn ült a kormánykeréknél. A VW egykori vezére ma bukott ember
Amikor még Martin Winterkorn ült a kormánykeréknél. A VW egykori vezére ma bukott ember Fotó: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

 

Amikor még Martin Winterkorn ült a kormánykeréknél. A VW egykori vezére ma bukott ember
Fotó: Reuters

Martin Winterkorn neve összeforrott a Volkswagen csoport felemelkedésével, majd a dízelmotorok manipulált kibocsátási adatai miatti óriási büntetésekkel. De lehet, hogy ez a név fémjelzi majd a VW új felemelkedését is. Míg Martin Winterkornnak hamarosan a vádlottak padján kell számot adnia arról, milyen felelősség terheli a VW dízel-botránya miatt, a fia,

Winterkorn junior matematikus, aki a közelmúltban visszautasította az Apple állásajánlatát, hogy megszállottan kutathassa a tökéletes akkumulátort.

Egyesek szerint az ifjú Winterkorn alakíthatja a jövő autóiparát – olvasható a Businessinsider.de oldalán. Winterkorn junior az amerikai Quantumscape vállalat egyik elit kutatója, amelyről tudni kell, hogy a cég egyharmada a VW tulajdonában van.

A startup nemrégiben bemutatta az új szilárdtest-akkumulátor prototípus belső vizsgálati adatait, amely szerint az 15 perc alatt feltölthető a kapacitás nyolcvan százalékára. Emellett alacsony hőmérsékleten is teljesítményvesztés nélkül működik, de ellenáll a rendkívüli hőségnek is.

Az energiatárolás az elektromos autók elterjedésének kulcsproblémája, nem csoda, hogy az autógyártók rendkívüli érdeklődést mutatnak a téma iránt. Ezt mutatja az a bejelentés is, hogy egy izraeli akkumulátor-fejlesztő döntő lépést tett:

a StoreDot kifejlesztett és legyártott egy prototípust, amely mindössze öt perc alatt száz százalékig tölthető

– írja az AutomobilWoche.de. A StoreDot úttörője az úgynevezett XFC töltési technológiának (Extreme Fast Charging). A társaságban részt vesz többek között a Daimler, a BP, a Samsung és a TDK.

A VW korábbi első embere, Martin Winterkorn a tervek szerint február 25-én áll a bíróság elé, mert a vezetése alatt álló wolfsburgi vállalat szoftveres trükkel rejtette el a laborvizsgálatok során a megengedhetetlenül magas nitrogén-oxid (NOx) kibocsátást.

Winterkornt és további négy VW-vezetőt más bűncselekmények mellett csalással vádolnak, mert lehetővé tették vagy legalábbis eltűrték a kipufogógáz-manipulációt.

A közelmúltban azonban kétségek merültek fel, hogy a bírósági eljárást megkezdhetik-e, vagy esetleg el kell halasztani a 73 éves Winterkorn egészségi állapota miatt.

Chip-hiány miatt leáll a kecskeméti Mercedes-gyár

A beszállítói nehézségek okozta alkatrészhiány miatt szerdától tíz napra ismét leáll a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban – közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. az MTI-vel. A tájékoztatás szerint egyes félvezető komponensek terén jelenleg világszerte beszállítói nehézségek tapasztalhatók az alkatrészellátásban. A kecskeméti Mercedes-gyár egy hónapos termelési szünet után január 17-én, az éjjeli műszakkal a terveknek megfelelően megkezdte a termelést. A beszállítói nehézségek miatt azonban mintegy másfél hétig, január 20-a és január 30-a között a kecskeméti gyár ismét szünetelteti a termelést. Az elektronikai alkatrészek szállítási fennakadásai miatt már több autógyártó, köztük az Audi és a Volkswagen is kényszer intézkedéseket jelentett be a múlt héten. Az autóipar elektronikai alkatrészeinek ellátásában azért jelentkeznek fennakadások, mert a chipgyártó vállalatok egy része a koronavírus-válság alatt tavaly bekövetkezett autóipari leállások miatt átállt a szórakoztató elektronikai alkatrészek gyártására. Az ismét lendületbe jött autóipari termelés viszont emiatt kifogyott az alkatrészekből.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.