Megalakult a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata

Egyesült az olasz–amerikai Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) és a francia PSA autóipari konszern.

Forrás: MTI2021. 01. 17. 17:06
A gallok oroszlánja kerekedett fölül az autóipari óriások harcában
A gallok oroszlánja kerekedett fölül az autóipari óriások harcában Fotó: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olasz–amerikai Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) és a francia PSA autóipari konszern egyesülésével a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata alakult meg a hétvégén. A véglegesített egyesülést több mint egyéves tárgyalási és engedélyeztetési folyamtat előzte meg, amit még a koronavírus-járvány is késleltetett. A két autógyártó vállalat 2019 októberében jelentette be egyesülési szándékát, az Európai Bizottság pedig tavaly decemberben adta áldását a fúzióra.

A továbbiakban Stellantis N.V. néven működő és 400 ezer alkalmazottat foglalkoztató autóipari konszern 14 autómárkát gyárt, köztük a Fiat, Chrysler, Opel, Peugeot, Citroën, Jeep, Maserati és Alfa Romeo márkákat. A konszernt a PSA korábbi vezérigazgatója, Carlos Tavares irányítja, az igazgatótanács elnöki posztját pedig John Elkann, a Fiat konszern alapítója, Giovanni Agnelli unokája tölti be. Az Agnelli család 14,4 százalékos részesedéssel rendelkezik a konszernben a francia Le Parisien lap jelentése szerint. További nagy részvényesek még a Peugeot család és a francia állam.

A Stellantis N.V. részvényeit hétfőtől jegyzik a párizsi és a milánói tőzsdéken, keddtől pedig a Wall Streeten. A Wall Streeten a Stellantis vezetői, Carlos Tavares és John Elkann indítják el kedden a tőzsdei kereskedést, melynek alkalmából sajtótájékoztatót is tartanak az új autóipari konszern terveiről.

A koronavírus-válság előtt az FCA és a PSA együtt évi több mint nyolcmillió autót gyártott és 170 milliárd euró forgalmat bonyolított. 2019-ben ennél nagyobb forgalmi adatokat csak a Volkswagen, a Toyota és a francia–japán Renault–Nissan együttműködés produkált.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.