A divatipar leggyorsabban növekvő vállalata Európában a Nanushka

Ötödik alkalommal tette közzé a leggyorsabban növekvő európai vállalatok ezres listáját a The Financial Times.

2021. 03. 04. 9:55
Budapest, 2018. április 26. A Nanushka Store & Café Budapesten a megnyitó napján, 2018. április 26-án. MTI Fotó: Balogh Zoltán Fotó: Balogh Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ötödik alkalommal tette közzé a leggyorsabban növekvő európai vállalatok ezres listáját a The Financial Times, amely a Nanushkát az abszolút élmezőnybe, a hetvenedik helyre rangsorolta.

A Nanushka International Zrt., a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. egyik legsikeresebb portfóliótársasága 1601,9 százalékos abszolút növekedési rátával nem csupán a kelet-közép-európai térség élmezőnyében szerepel, de a divatipari szereplők kategóriájában is egyértelműen listavezető.

Divatipari vállalkozások közül a Nanushka az első, a régióból pedig mindösszesen hat vállalkozás – kettő magyar – került az első száz helyezett közé.

A 2006-ban alapított, világhírű magyar divatcég már tavaly is szerepelt az ezres összesítésben, akkor a 406. helyen, a lista első felében nyitott.

– Azt gondolom, hogy az eredmény magáért beszél. Az elmúlt egy év rendkívüli kihívások elé állította a Nanushkát – a globális divatipar átlagosan harminc százalékot zuhant a válság idején –, de a csapatunk erőfeszítéseinek és tehetségének, valamint befektetői hátterünknek köszönhetően képesek voltunk tovább növekedni a 2020-as évben is, ami megalapozta azt, hogy a 2021-es évet optimistán és jó lendületben várjuk. Azzal pedig, hogy létrehoztuk a Vanguards-csoportot, tovább gyarapítjuk a globális divatiparban betöltött egyre erősödő szerepünket – mondta Baldaszti Péter, a Nanushka Zrt. igazgatóságának elnöke és a Vanguards-csoport társalapítója a ma megjelent rangsor kapcsán.

A Statista által összeállított FT 1000 – Europe’s Fastest Growing Companies 2021 című lista rangsorolja azokat az európai vállalatokat, amelyek 2016 és 2019 között a legmagasabb éves összesített bevétel-növekedési rátát érték el.

A verseny idén is kiélezett volt, a rangsorra kerüléshez minimum 35,5 százalékos növekedési rátára volt szükség ebben az évben, ami – vélhetően a koronavírus okozta lassulás miatt – valamivel alacsonyabb, mint a tavalyi 38,4 százalék, de még mindig dinamikus teljesítményfokozódást feltételez a listázott cégekről.

A tavaly októbertől a Vanguards Fashion Group égisze alatt működő Nanushka 2016-ot még 335 millió forintos árbevétellel zárta, 2019-ben ez az összeg már a hétmilliárdot is megközelítette, a viszonteladók száma pedig ebben az időszakban hatvanról négyszázra növekedett. A cég 2018 májusa óta nyereségesen működik, a 2019-es év pedig minden várakozást felülmúlt, ekkor százharmincezer terméket gyártott és adott el, az árbevétele pedig 228 százalékkal növekedett az egy évvel korábbihoz képest.

A 2020-as év árbevétele a tervek és az előzetes megrendelések alapján újfent megduplázódott volna, de a koronavírus okozta gazdasági visszaesés ellenére a Nanushka fenntartotta növekedését, és további tíz százalékos növekedést ért el a megelőző évhez képest.

– Ez egy kiemelt csapatsiker, ami a Nanushka-menedzsment és az alapkezelő közötti hatékony együttműködésnek köszönhető. Látva a Nanushka korábban elért hatalmas sikereit, erre alapozva létrehoztuk a Vanguards divatipari holdingot, amelynek portfóliójához 2019-ben a szintén hazai Aeron, majd 2020-ban már a nemzetközi, milánói Sunnei is csatlakozott. Célunk, hogy a Nanushka által bejárt úton ugyanerre a dinamikus növekedési pályára állítsuk ezeket a vállalkozásokat is, és megerősítésükkel, valamint további tervezett akvizíciókkal a Vanguards a legerősebb iparági szereplők közt jelenjen meg – tette hozzá Gubicza Ágoston, a GB & Partners többségi tulajdonosa, a Nanushka igazgatósági tagja.

A cég árbevételének 96 százaléka származik exportból, négy százalékot a flagship-üzletek eladásai hoznak. Budapest mellett az elmúlt években Londonban és New Yorkban nyitott saját márkaboltot, ami szintén egyedülálló eredmény nem csupán a hazai, de a közép-európai régió divatcégei között is.

A cég, amelynek darabjait előszeretettel hordják a világ legismertebb hírességei, a társadalmi és környezeti felelősségvállalást is kiemelt területként kezeli: a közelmúltban tette közzé jelentését, mellyel a Deloitte Green Frog díját is elnyerte.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.