A pandémia miatt jobban elfogadjuk az újfajta járműveket

Bár a koronavírus-járvány során világszerte csökkent a mobilitás, de a Világgazdasági Fórum és a Mckinsey felmérése szerint a fogyasztók érdeklődése nőtt az autonóm vezetés és a járművek villamosítása iránt. A járműipar azon szereplőinek, akik a következő években sikert szeretnének elérni, fontolóra kell venniük befektetéseik növelését ezeken a területeken.

2021. 03. 11. 8:11
A prototype "parcelcopter" of German postal and logistics group Deutsche Post DHL flies in Bonn
Az áruszállító drónok lehetnek az első autonóm járművek, amelyek az életünk része lehet Fotó: © Wolfgang Rattay / Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közúti közlekedés számos régióban jelentősen csökkent a Covid–19-járvány hatására 2020-ban. A járműgyártók ez alatt az idő alatt főként vállalkozásuk működésének fenntartására, a tartalékok megőrzésére és az alkalmazottak védelmére összpontosítottak. Az autóeladások zuhanása miatt nem tűnt úgy, mintha a fogyasztók hajlandók vagy képesek lennének új járműveket vásárolni. Ez a helyzetértékelés azonban nem vesz figyelembe számos fontos fejleményt. Noha a járvány átmenetileg valóban lassította a növekedést, ugyanakkor

a járműszektor mélyreható átalakuláson megy keresztül, és új lehetőségeket nyit meg azoknak a szereplőknek, akik hajlandóak befektetni a járművek villamosításába vagy az autonóm vezetésbe.

A Világgazdasági Fórum és a Mckinsey közösen, világszerte körülbelül hétezer válaszadó megkérdezésével készített felmérése több olyan fejleményt talált, amelyre a ipar szereplőinek reagálni kell, ha a következő években versenyben kívánnak maradni.

A felmérés szerint a járvány növelte a fogyasztók tudatosságát, ezt mutatja, hogy

az elektromos és plugin-hibrid járművek éves globális forgalma 2020-ban elérte a hárommilliót – ez több mint negyvenszázalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Az értékesítések 46 százaléka Európából származott, 39 százaléka Kínából és 12 százaléka Észak-Amerikából. Sok válaszadó kijelentette, hogy most már jobban érdeklik őket az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) és a hibrid elektromos járművek (PHEV). Az észak-amerikai felmérés válaszadóinak több mint 55 százaléka fokozott érdeklődést tanúsított ezek iránt.

A fogyasztói hangulat változása kihatással lehet az áruszállításra. A felmérés válaszadóinak több mint hetven százaléka vélte úgy, hogy az áruszállításnak a belső égésű motorral szerelt járművek helyett a BEV-ekre vagy a H2EV-ekre (hidrogén-üzemanyag-cellás plugin-hibrid elektromos járművekre) kell váltania a hosszú távú szállításoknál. A válaszadók több mint negyven százaléka kijelentette, hogy hajlandó akár többet fizetni a váltás lehetővé tétele érdekében.

Az áruszállító drónok lehetnek az első autonóm járművek, amelyek az életünk részeivé válnak Fotó: Magyarnemzet.hu

A felmérés kimutatta, hogy a járvány miatt a fogyasztók nagyobb valószínűséggel használják a kézbesítési szolgáltatásokat, hagyományos és autonóm technológiával egyaránt. Mind a karantén, mind az ember-ember találkozások korlátozása hozzájárult az eredményekhez. Mindez felgyorsította az autonóm technológia iránti érdeklődést:

az észak-amerikai válaszadók körében 18 százalékról 28 százalékra nőtt azok száma, akik elfogadhatónak tartják, ha autonóm járművek (AV) végzik az áruszállítást.

Szerényebb emelkedés volt azok körében, akik hajlandóak voltak AV-ket használni az emberek szállítására is. A fogyasztói hangulat változása bővíti a fejlesztők lehetőségeit az AV-szállítások tesztelésére és telepítésére.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.