Rendszeresen megszondázza az autósokat az útdíjszedő társaság, ezek a kérdezések azonban rendszerint a matricák meglétére irányulnak. Most nem a fizetési hajlandóságukra, hanem a tapasztalataikra és a véleményükre kíváncsi a szervezet. Az előző évben az agresszív közlekedéssel kapcsolatos tapasztalatokról kérdezték meg a közlekedőket. Az akkori felmérés eredménye azt mutatta, hogy ez a jelenség sajnos nagyon gyakori a hazai utakon. Most arra kíváncsiak, hogy az elmúlt egy év, amit sokak életében főként a pandémia határozott meg, javított, vagy tovább rontott ezen a helyzeten, változtatott-e, és ha igen, hogyan a hazai közlekedési kultúrán és szokásokon – tájékoztatott közleményében a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.).
A NÚSZ Zrt. közvélemény-kutatásában olyan kérdéseket vet fel, hogy milyen irányban változott az autósok közlekedési morálja 2020 tavaszához képest, több szabályszegést látni-e az utakon, növekedett-e a forgalom és az átlagsebesség, milyen hatással van az egy éve tartó pandémiás helyzet a közlekedésben résztvevőkre.
A nem reprezentatív online felmérés május 24-én zárul. A NÚSZ Zrt. felelős állami vállalatként a jogszabályokban meghatározott feladatain túl évek óta nagy hangsúlyt fektet a hazai közlekedési morál javítására, a kulturált közlekedés népszerűsítésére, és felhívja a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára. A társaság az idei, minden eddiginél nagyobb kampánya keretében a közlekedési kultúra napján indította el gyerekeknek szóló videópályázatát a témában. Azon és a ma indult online felmérésen túl a #közlekedjbiztonságosan kampány keretében az év hátralevő részében számos további társadalmi akcióval, többek között közlekedésbiztonsági témájú előadással és edukációs videókkal irányítja rá a figyelmet a témára.