Változnak az utazási szokások, amelyekben lépten-nyomon megjelenik az egészségbiztonság, nemcsak a hagyományos turisták, hanem az autósok körében is. A Mol az országos hálózatában felmérte: minden második magyar autós kizárólag belföldi nyaralásra készül idén, kétharmaduk ráadásul külön odafigyel arra, hogy csak biztonságos helyen álljon meg az útja során.

Fotó: MTI/Krizsán Csaba
A pihenőhelyen a többség elvárja a rendszeres fertőtlenítést, a maszkhasználatot, a szabadtéri, „kiülős” étkezés lehetőségét és az érintésmentes fizetési megoldásokat is. A reprezentatív felmérés rámutat: az utazáshoz és az autózáshoz való viszonyunkat tartósan átalakította a járvány, amelynek enyhülésével is fontos marad a higiénia iránti igény – a szolgáltatásválasztásnál ez lett a közlekedők legfontosabb szempontja.

Kiderült: a magyarok négyötöde arra készül, hogy az egészségbiztonsági szabályokat a járvány enyhültével is következetesen betartja. Így például a kézfertőtlenítő várhatóan a jövőben is a személyi higiénia egyik legfőbb kelléke lesz: az autósok háromnegyede már gyakrabban használ ilyen terméket, vagy visz magával, ha gyalog vagy járművel elhagyja az otthonát.
Sokan rászoktak a biztonságosabbnak vélt, előre csomagolt élelmiszerek vásárlására is a benzinutak shopjaiban, illetve a kávék és más italok lezárt, elviteles pohárban történő fogyasztására. A többség emellett döntőnek tartja, hogy legyen olyan kijelölt szabadtéri terület, ahol lehet ételt-italt fogyasztani – közölték a felmérés tapasztalatait.