Az adat a turizmus lépéselőnye

Az adatvezérelt ágazati irányítás kifejezés a turizmus szereplőinek is szokatlan lehet, noha évek óta használunk naponta több olyan alkalmazást, amelyek a mobiltelefonunk cellainformációit veszik alapul. A magyar gazdaság gyors újraindulásával a turizmus másfél-két hónapos versenyelőnyben van más országokhoz képest, amit a Magyar Turisztikai Ügynökség a valós adatgyűjtésekből kibontakozó utazási szokások elemzésével célirányos marketingakciókkal erősít.

2021. 07. 06. 9:29
null
Ferihegyi Repülőtér és Turizmus. 20210125 Budapest Fotó Bach Máté Magyar Nemzet Fotó: BACHPEKARYMATE
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A budai Várban átlagosan 46 percig tartózkodnak a turisták, a cseh utazók pedig jellemzően kevésbé hagyják el a nyaralás helyszínéül választott magyarországi települést. A lengyelek szívesen utazgatnak két város között, amit azért jó látni, mert az aktuálisan megfigyelt utazási szokások alapján – maradva a példánál – értesíteni tudjuk az érintett utazási térségek szolgáltatóit, hogy érdemes lengyel nyelvű étlappal és weboldallal készülniük – mondta az új típusú, adatvezérelt ágazati irányítás gyakorlati példáiról Guller Zoltán.

Korábban tömegesen jelen voltak, a pontos mérések szerint azonban egy óránál kevesebb időt szántak a külföldi turisták a történelmi emlékű budai Vár felfedezésére Fotó: Bach Máté

A Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a legutóbbi podcastjában kifejtette: nem vettük észre, hogy már behálózták mindennapjainkat az adatvezérelt döntések.

– A Waze, a Bolt, az Instagram, a Facebook, a Google, az Uber, a fapados légitársaságok appjai vagy éppen a Mol Limo a felhasználók mobiltelefonja által adott jelekkel együttműködő alkalmazások. A valós idejű adatgyűjtést hatékonyan ki lehet használni a turizmusban is. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központból nyert vendégforgalmi adatok elemzéséből például pontosan meg tudjuk mondani, mi várható a piacon – mondta Guller Zoltán, aki szerint

a legfontosabb eszköz lehet előre látni a jövő utazási tendenciáit, főként, hogy most a magyar turizmus másfél-két hónapos előnyben van

más európai országok újraindulásához képest.

A jövő nemzedékei számára már kisebb kortól természetessé válik a digitalizáció a mindennapokban
Fotó: Kurucz Árpád

– Az ágazati irányítás által képviselt fejlesztési irányok és narratívák, az adatgyűjtés módszertana nagyban segítheti a tervezhető és fenntartható jövőkép kialakítását a turizmusban.

A rendszer működése minden iparági szervezetnek üzleti előnyt jelenthet

– fogalmazott lapunknak a Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatója.

Rasztovits Dávid rámutatott: az adatvezérelt működés és a adatalapon célzott promóciós kampányok

a belföldi vállalkozások, illetve a teljes szektor előrelépését

nemcsak régiós szinten, hanem világviszonylatban is garantálhatják.

Mint mondta, az egyes generációkra jellemző fogyasztói szokások az utóbbi években már alapjai­ban megváltoztak, amit a pandémia felgyorsított, de megmutatta a fejlesztendő területeket is.

– Erre hatékonyan reagál a turisztikai ügynökség által bevezetett digitális megoldások ökoszisztémája, amely nemcsak

megfelelő válasz a koronavírus okozta kihívásokra, hanem a hosszú távú iparági fejlődés nélkülözhetetlen kulcsa is

– közölte Rasztovits Dávid.

Szavai szerint ennek köszönhetően például valamennyi utazóréteg igényeinek pontosan megfelelő élménykínálat alakítható ki az országban, miközben ezek marketingje már nélkülözheti azokat az elemeket, amelyek kevésbé hatékonyan segítik az ágazat járvány utáni rehabilitációját.

– Az adatalapú digitális megoldások költséghatékonyak is. Amit nem költünk el a felesleges marketingre, azt az összeget célirányosan és eredményesen az ígéretesebb vendégvonzó attrakciók kiemelésére lehet fordítani – állapította meg.

Versenyelőny. A vidéki Magyarország valamennyi látványosságát be lehet kötni a digitális turisztikai világszövet vérkeringésébe Fotó: Szendi Péter/Vas Népe

Egyre többen kötnek utasbiztosítást

A nyaralást tervezők legnagyobb része, 37 százaléka belföldre utazik, míg a választ adók kilenc százaléka tervez külföldön nyaralni, azok aránya pedig, akik külföldön és belföldön is terveznek pihenni, nyolc százalék – derült ki a Bank360.hu megbízásából készült reprezentatív kutatásból, amelyet az MTI idézett. A külföldi nyaralást vagy külföldi nyaralást is tervezők 27 százaléka indul majd Horvátországba, 16 százalék Olaszország felé veszi az irányt, hét százalék pedig Ausztriában tervez pihenni. Az idén nyaralást tervezők túlnyomó többsége, hetven százaléka autóval indul majd útnak, 13 százalék vonattal, kilenc százalék pedig repülővel. Csak azokat tekintve, akik terveznek külföldi nyaralást, az autósok részaránya 57 százalékra csökken, a repülős utazások súlya 32 százalékra nő, a vonat négyszázalékos részarányát pedig megelőzi a busz öt százalékkal. Ezzel együtt felfutóban vannak a belföldi utazáshoz kötött utasbiztosítások. A csak belföldi utazást tervezők közül 15 százalék tervez utasbiztosítást kötni, míg a csak külföldi nyaralást vagy külföldi nyaralást is tervezők között ez az arány 63 százalék.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.