Megkezdődtek a nyári szezonális leárazások a hagyományos butikokban és az internetes kereskedelemben. Ami néhány hete még több ezer forintba került, nem meglepő, hogy egyszeriben jóval olcsóbban, akár 30-40 százalékos árengedménnyel szerepel a kínálatban, ami, mint ismert, nem a legjobb üzlet a kereskedőnek, hiszen a saját nyereségéből enged, hogy növelje a bevételét.

A szezonok végén megszokott leértékelési hullám ugyanis afféle pénztárcacsábító reklámeszköz, mivel a tapasztalatok szerint a feltűnően hirdetett kedvezményekre az a vásárló is felfigyel, aki amúgy nem tervezett beszerzést, mégis esélyes, hogy nem tud ellenállni a kedvező lehetőségeknek, és emiatt betér az üzletbe.
A legtöbb helyen – amelyek közül első körben a ruha- és cipőüzletek, illetve a tipikus nyári cikkeket, kerti eszközöket, sportszereket kínáló egységek kezdik meg a leárazásokat – a szezon végére kifutó termékeket rakják az akciót hirdető táblák köré, azzal a szándékkal, hogy fogyjon a készlet, és ne ragadjon a boltos nyakán például az ősszel, télen már kevésbé keresett idei fürdőruhakínálat.
A szezonális akciózás jellemzően az évszak második felében kezdődik, a kedvezményvadászok július végétől már lesben állnak, hogy a hétről hétre növelt engedményekkel bevásároljanak az őszi áruk megjelenéséig.

– A fogyasztás ösztönzését szolgáló akciózás mértékéről, vagyis hogy az eredeti árból mennyit enged a kereskedő, saját maga dönti el, jogszabály erről nem rendelkezik. Azonos termékkörben nyilván figyelik a piacot a versenytársak, de az is számít, hogy egy-egy árucikk mennyire keresett vagy éppen szükségszerű. Ez esetben viszont nem fontos a magas engedmény, így is elviszik a terméket. Például kánikula idején megugrik a strandcikkek iránti kereslet a nyaralási idény vége felé is – mondta lapunknak az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
Vámos György megjegyezte: hűvösebb időjárás esetén viszont az emberek szívesebben mennek vásárolni a kültéri programok helyett vagy böngésznek a képernyőn látható webes választékból – ilyenkor kifizetődőbb akciókkal fokozni a beszerzési hajlandóságot.