A Volkswagennél sem lesz kolbászból a kerítés

Ha a VW villanyautói ibolya illatot bocsátanak ki magukból, a gyári munkásoknak is ibolya illatúaknak kell lenniük.

2021. 08. 16. 19:00
Volkswagen export cars are seen in the port of Emden
Exportra szánt Volkswagenek a németországi Emden kikötőjében. Javuló értékesítési kilátások Fotó: REUTERS/Fabian Bimmer
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tudjuk, ha a németek úgy istenigazából elhatároznak valamit, azt fegyelmezetten, pisszenés nélkül végig csinálják. Akkor is, ha a cél nem más, mint fejjel menni a falnak. Ha pedig valaki tiltakozik, olyan össztüzet zúdítanak rá, hogy örökre elmegy a kedve a beszólogatástól. 

 

Így járt most Gerhard Schröder korábbi kancellár is, aki szót mert emelni a currywurst – csípős sült kolbász – érdekében. A VW vezérkara ugyanis úgy döntött, eltünteti a vállalati menza étlapjáról a nevezetes fogást, hogy azt vegetáriánus ételekkel helyettesítse.

Gerhard Schröder haragos levelet írt. – Ha még mindig a VW felügyelőbizottságában lennék, akkor ilyesmi nem történhetett volna meg. A vegetáriánus táplálkozás jó, én magam is élek vele. De hogy a menzán ne lehessen sült kolbászt kapni? A currywurst hasábburgonyával a szakmunkások fő tápláléka! – fakadt ki az exkancellár. Szerinte a VW autóit hajthatja akár benzin, dízelolaj vagy elektromos áram, de az autógyárat csak egy: a currywurst.

Tegyük hozzá, Gerhard Schröder nem akárki. Politikai működését lehet bírálni, de miután távozott a kancellári székből, a Gazprom vezető tisztségviselője lett, és ebben a minőségében mindent megtett, hogy tető alá hozza a német–orosz tengeralatti gázvezetékek megépítését. Igyekezete ezekben a hetekben hozza meg gyümölcsét, miután az Egyesült Államok bejelentette, hogy nem támaszt akadályokat az Északi Áramlat 2. beruházás befejezése előtt. 

 

A világ egyik legnagyobb autógyártója, de húsüzemnek sem utolsó Fotó: Matthias Rietschel

 

A jövő nemzedékek talán hálásak lesznek neki ezért, de a most élők szemében nincs sok becsülete Schrödernek. A VW vezetői úgy nyugtatgatták, mint a szenilis nagypapát szokás. – Kedves Gerhard, ne aggódj: a Volkswagen Currywurst megmarad. Még akkor is, ha csak vegetáriánus variációként. 

Jürgen Stackmann azonban, a VW egyik vezető tisztviselője, komolyan megharagudott. – A Volkswagen igyekszik feltalálni magát, úttörőként nyomja a német autóipart jövőorientált irányba – írta. Eközben van, aki a currywurst után sír? Elképesztő… Maga a vezérigazgató is fontosnak tartotta megszólalni a kolbász-kérdésben. – Kevesebb hús, több zöldség, jobb alapanyagok – hatalmas előrelépés – így Herbert Diess.

Ideje rávilágítani, miért lett botránykő a németek nemzeti eledeléből. A VW a nagy zöldátalakuláson dolgozik. El kell feledtetni a dízelbotrányt, a kipufogógáz összetételét meghamisító szoftverek tömeges alkalmazását. Ezért most Wolfsburg az elektromos meghajtásra való áttérés élharcosa lett. 

Ha a Golf-utód iD3 kipufogógáz helyett ibolya illatot bocsát ki magából, illendő, hogy a VW gyári munkások is ibolyaillatúak legyenek. Nincs többé tehát csípős sült kolbász sült krumplival és sörrel.

A döntésnek komoly gazdasági következményei lesznek. Nem köztudott, de a VW nemcsak autót, de kolbászt is nagy tételben állít elő. 2019-ben 6,2 millió gépkocsit gyártott a cégcsoport, ezzel szemben 6,8 millió kolbászt készített a gyárkapukon belül. Ezt a mennyiséget jóízűen el is fogyasztották, megöntözve több mint 550 tonna currys ketchuppal. Most két telephelyen bezárják a húsüzemeket.

Kíváncsian várjuk, hogy a müncheni Oktoberfesten mikor tiltják be a virslit és a sört?

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.